הקרן החדשה

יוזמה: נגידים יממנו ישיבות שיתנתקו מתקציבי המדינה

יוזמה חדשה שנשקלת על ידי רבנים וראשי ישיבות, מציעה לממן מכספי נגידים אנטי ציונים כל ישיבה שתחליט להפסיק לקבל תקציבים ממדינת ישראל. לפני מספר חודשים, הושמעה ההצעה לראש ישיבת מיר. השבוע, יצאו גורמים חרדים לחו"ל לפגישה עם נגיד העומד מאחורי היוזמה במטרה לבדוק את סיכוייה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הישיבות יתנתקו מהמדינה הציונית? (צילום ארכיון: פלאש 90)

קרן בעלי הון המתנגדים לישות הציונית תפעיל את מוסדות התורה? בתקופה האחרונה, נוצר קשר בין מספר ראשי ישיבות ובהם ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל לבין קבוצת נגידים ובראשה מרדכי פורהנד מוינה, שמטרתה לנסות ולגייס כספים להצלת עולם התורה, כשבתמורה, כך לפי ההצעה, תתחייבנה הישיבות הנתמכות להתנתק לחלוטין מתקציבי המדינה.

היוזמה החדשה, החלה לרקום עור וגידים במהלך ביקורו של הרב פינקל בוינה לפני מספר חודשים. במהלך פגישה שערך בביתו של פורהנד, סיפר הרב פינקל לנגיד על מצבו המידרדר של עולם התורה, כשהוא מתמקד בפגיעה בתלמידי חוץ לארץ.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הנגיד, ביקש לסייע, והציע לחשוב על פתרון כולל: הישיבות יתנתקו מתקציבי מדינת ישראל, והוא יגייס נדיבים שיקימו קרן של מיליונים למענן. בחודשים האחרונים השאלה אם להצטרף ליוזמה, אף הגיעה לבתיהם של גדולי ישראל.

הבוקר, כך דווח העיתונאי אברהם פרסטר ברדיו קול חי, המריא הרב שמריהו יוסף פינקל - אחריו של ראש ישיבת מיר, יחד עם שלמה רוזנשטיין חבר מועצת עיריית ירושלים ומי שנחשב כאחד המתרימים הגדולים לביתו של פורהנד, וזאת במטרה לבדוק הצעת טיוטה ליוזמה החדשה, וכן לבדוק אם מתאפשר להפעיל אותה כבר בתקופה הקרובה.

כאמור, על פי היוזמה החדשה, כל מוסד שיצהיר שהוא מתנתק לחלוטין מתקציבי מדינת ישראל, יקבל תקציב זהה מקרן הנגידים האנטי ציוניים.

יצויין עם זאת, כי היוזמה עדיין בראשיתה ולא ברור עדיין אם בכלל יצטרפו אליה ראשי ישיבות רבים, שאלה נוספת שעלתה לאחרונה היא; האם הקרן תצליח לגייס את הסכומים הנדרשים למען עולם הישיבות.

"אין ספק שזה יכול להיות קרש הצלה לעולם התורה," אומר פרסטר, "בפרט בתקופה הזו בה הממשלה כמעט ולא נותנת כלום, השאלה הגדולה היא עד כמה זה יצליח".

גורמים במיר, הכחישו הלילה את הדיווחים לפיהם הישיבה החליטה כבר להתנתק לחלוטין מתקציבי המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות