"לפיד, מי אתה בכלל?"

גפני משתלח ביאיר לפיד: "לא יודע לעשות לנו צרות"

לאחר פסיקת בג"ץ נגד תקצוב תלמידי ישיבות שלא גויסו, מיהר שר האוצר יאיר לפיד להודיע כי הורה על עצירת התקציבים. כעת, טוען ח"כ משה גפני כי ההחלטה כלל לא הייתה של לפיד ותוקף אותו: "האיש הזה, לא עצר את זה, הוא לא ידע על זה. איסטרא בלגינא קיש קיש קריא. אפילו לעשות לנו צרות הוא לא יודע" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף אמש (רביעי) את יו"ר 'יש עתיד' ושר האוצר יאיר לפיד על הראיונות שלו לתקשורת כי לכאורה הוא זה שעצר את תקציב הישיבות מיד לאחר פסיקתו של בג"צ וטען כי האחרים לכך הם משרד המשפטים וכי לפיד, אותו הוא מכנה 'האיש הזה', וקפץ על העגלה ללא שום סיבה: "מי אתה בכלל?" זעק גפני על לפיד.

בנאום שנשא גפני במשכן הכנסת הוא התייחס לגזירות הגיוס ואמר: "החליט בית המשפט שמפסיקים את התקצוב של אלו שגיוסם נדחה על - ידי שר הביטחון, בסדר. החלטה - מפסיקים את התקצוב. יש לי הרבה מה לומר משפטית, ציבורית, מוסרית, עניינית, הרבה מאוד. לא רוצה על זה לדבר".

"אני רוצה לשאול איך הוציא שר האוצר הודעה והוא אפילו לא ידע מזה - זה היה מכתב של דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לחשבת הכללית במשרד האוצר, שצריך להפסיק את זה, אחרת זה ביזוי בית המשפט, שהיה בתוך תהליך של העברת הכספים, כאשר מדובר על העברה של 112 אלף תלמידים - היה מדובר על 2,200-2,000. אז הפסיקו את כולם", תהה גפני.

"הולך שר האוצר, מוציא הודעה ומתראיין: עצרתי את התקציבים לישיבות", הוסיף גפני לתקוף את לפיד: "איזה עצרת? מי אתה בכלל? דינה זילבר שלחה מכתב בגלל זה שמטעם המדינה היתה בבית המשפט והיא אמרה למיכל עבאדי, החשבת הכללית: את חייבת לא להעביר את הכסף אחרת זה ביזיון. הפסיקה את הכסף".

"התקשרתי למיכל עבאדי", סיפר גפני לחברי הכנסת: "אמרתי לה: 'איך את מפסיקה לכולם? הרי זה לא בית המשפט'. אז מיד התנהלו דיונים ואת הרוב המוחלט של הכסף העבירו".

"מה בא האיש הזה", כינה גפני בעוקצניות את לפיד: "שנקרא שר אוצר במדינת ישראל, ומוציא הודעת שנאה? שום הודעה אין בזה, הרי חלק מהאנשים שמקבלים את התקצוב משרתים בצבא. אין קריטריון של צבא או לא צבא - פה מדובר על תקצוב של לימוד תורה".

"מה יאיר לפיד הוציא על זה פשקווילים שהוא אמר: אני עצרתי את זה", הוסיף גפני: "הוא לא עצר את זה, הוא לא ידע על זה, זאת הייתה החלטה של בית משפט שהרבה יש לי מה לומר, אבל מה - הגמרא קוראת לזה: 'איסטרא בלגינא קיש קיש קריא'. כשיש מטבע בסיר גדול של פח ואת מנערת את הסיר, אז זה יוצא מזה רעש גדול...".

גפני סיים את דבריו ואמר: " אין לשר האוצר כלום בעניין הזה, אפילו לעשות לנו צרות הוא לא יודע".

סגן שר האוצר מיקי לוי (יש עתיד) השיב לגפני ואמר: "שר האוצר לא עושה פשקווילים - הוא יודע לעשות לכם צרות כאלה..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות