מאמצי הפיוס ב"העדה החרדית"

הגאב"ד הבהיר: כשהבנתי שזו הפגנה - נשארתי ברכב

בשישי, הגיע רב קהילת דושינסקי בבית שמש לביתו של גאב"ד העדה החרדית בניסיון להביא לפיוס בינו ובין ראב"ד העדה. במהלך השיחה, הבהיר הגאב"ד כי שמר על כבודו של הראב"ד במהלך המאבק נגד חילול קברים. עוד הבהיר, כי כשהבין שמדובר בהפגנה החליט שלא לצאת מרכבו בכדי לשמור על כבוד הראב"ד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס (צילום ארכיון: עזרא לנדאו)

הקרע בהעדה החרדית: בחסידות דושינסקי הנמנית על חוגי העדה החרדית, מנסים לפשר בין הניצים ומשקיעים מאמץ רב בכדי לגשר בין עמדתו הנחרצת של הגאב"ד הגרי״ט ווייס המתנגד בחריפות לבנייה במתחם גלובנציץ בבית שמש לבין פסיקתו ההלכתית של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך המתיר את הבנייה במקום, זאת על מנת שהאחרון לא ייאלץ לממש את האיום בהתפטרות מתפקידו.

ביום שישי האחרון, הגיע הגרמ"י דושינסקי - רב קהילת דושינסקי בבית שמש לביתו של הגאב"ד, בנסיון נוסף להשכין שלום בתוך פלגי העדה החרדית ולתווך בינו לבין הראב"ד, זאת לאחר שביום רביעי בלילה אחרי עצרת המחאה שהתקיימה בבית שמש בהשתתפותו, הגיע האדמו"ר מדושינסקי (אחיו של הגרמ"י י.כ) לביתו של הראב"ד במטרה לפייסו.

במהלך השיחה עם רב הקהילה, ציין הגאב"ד כי הוא עומד איתן בדעתו שבמתחם הבנייה יש קברי יהודים ואסור לחפור במקום, אלא שלדבריו הוא נזהר לאורך הדרך ואף הזהיר את קהל עדתו שלא לפגוע בכבודם של הרבנים המתירים את העבודות (הראב"ד, י.כ).

האדמו"ר מדושינסקי מותקף על רקע פרשת חילול הקברים (ארכיון)

כשסיפר לו הרב דושינסקי על כך שהשתתפותו בהפגנה בבית שמש פגעה בראב"ד שחש כי העצרת כוונה כנגדו, השיב הגאב"ד כי הוא שולל זאת מכל וכל ולכן אין כל טעם להתנצל על כך. "בשל אי רצוני לפגוע חלילה בכבוד הראב"ד סירבתי לחתום על הקול קורא של רבני אתרא קדישא שקראו להפגין בכיכר השבת בירושלים" אמר הגאב"ד, כך לדברי מקורבים לאחר מהצדדים שלקחו חלק בפגישה.

הגאב"ד סייג את דבריו ואמר לגבי השתתפותו בהפגנה בבית שמש, כי מלכתחילה אמרו לו שמדובר במעמד בקשת מחילה מהנפטרים הטמונים במקום, וכי רק לאחר שהתברר לו בוודאות כי אין כוונה להפוך זאת להפגנה כנגד מישהו, אישר את השתתפותו.

הגאב״ד אף הוסיף, כך לדברי גורם בכיר המעורה בנושא, כי כשהגיע למתחם החפירות וגילה כי מדובר בהפגנה עם במה ונאומים, חשש ל"מראית עין" והחליט שהוא לא יוצא מהרכב בכדי שלא לקחת חלק בפגיעה כלשהיא נגד הראב"ד.

בסיום השיחה, חשף הגאב"ד שכל מהלכיו בנושא הסבוך נעשים בהתייעצות עם הגרח"צ טייטלבוים - רב קהילת סאטמר בירושלים ובנו של האדמו"ר מסאטמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות