צרות בצרורות: צו נגד עבודות בנייה בבית הכנסת של הרב יאשיהו פינטו

עיריית תל אביב הוציאה צו נגד המשך עבודות הבנייה בבית הכנסת "שובה ישראל" של הרב יאשיהו פינטו, זאת לאחר טענות של תושבים על כוונה לבנות במקום ישיבה במקום בית כנסת. מוסדות שובה ישראל: "החלו עבודות שיפוץ פנימיות על מנת לשקם את תשתיות בית הכנסת ולהתאימו כמרכז רוחני, תמוה מדוע העירייה אינה בודקת את התלונות בטרם נקיטת הליכים" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: שובה ישראל)

בעיריית תל אביב החליטו להוציא צו להפסקת העבודות במבנה בית הכנסת של 'שובה ישראל' בצפון העיר בראשותו עומד הרב יאשיהו פינטו. הצו ניתן לאחר פנייה של תושבים במקום שטענו כי עבודות הבנייה נערכות ללא היתר.

התושבים פנו לעו"ד דורון ספיר, סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, והתלוננו כי "במקום יש בנייה מסיבית. שקי חול וחומר בניין פורקו על הגג, הקיר החיצוני פרוץ ואין מענה מהפיקוח ומגורמי העירייה. בית חב"ד ממשיך לבנות ולהרחיב שטחים בניגוד לתכנון העירוני ולייעודי קרקע". לטענתם של התושבים, במקום עתיד היה להיפתח כולל.

תושבת השכונה טענה בשיחה עם אתר mynet כי "בעלי הנכס מיררו לנו את החיים. בתוך השכונה הזו ישנם תושבים חילונים לחלוטין ואופי החיים שלנו נוגד את דרך החיים השונה של בית הכנסת. הם ביקשו לבנות בצורה לא חוקית ישיבה לרב פינטו, ולשמחתי העירייה עצרה את זה בזמן".

בעיריית תל אביב אמרו כי: "בעקבות תלונות תושבים נערך במקום ביקור של אגף פיקוח על הבנייה ונמצא כי במקום מתקיימות עבודות ללא היתר להקמת ישיבה במקום בית הכנסת. בעקבות הממצאים הוצא צו למניעת פעולות ונמסר לבעל הנכס".

ואילו במוסדות 'שובה ישראל' אמרו כי: "עד לפני כמה שבועות ובמשך שבע שנים פעל במקום בית הכנסת שער הרחמים. לפני שלושה שבועות החלו עבודות שיפוץ פנימיות על מנת לשקם את תשתיות בית הכנסת ולהתאימו כמרכז רוחני. תמוה מדוע השכנים מתרעמים על הפעילות ועל השיפוץ החיצוני, שבהחלט מסייעים לאסתטיות של המבנה. תמוה עוד יותר מדוע העירייה אינה בודקת את התלונות בטרם נקיטת הליכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר