"החוק אינו ניסיון להתנכל לחרדים"

חברי כנסת חילונים התייחסו לכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה, ח"כ יואל רזבוזוב: "השוויון בנטל הוא לא ניסיון להתנכל לערך קיום מצוות התורה, איש אינו רוצה לפגוע" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רזבוזוב (צילום: פלאש 90)

חברי הכנסת החילונים התומכים בחקיקת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, מגיבים הערב (שני) להחלטות שיצאו מהכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי התורה.

חבר הכנסת, מיקי רוזנטל ממפלגת "העבודה" אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא מתנגד לחוק: "אני מתנגד לחוק המוצע, לא מהסיבות שהחרדים מתנגדים לו. זהו חוק רע שמנציח את אי השוויון. לדעתי כולם צריכים להתייצב וצריך לאפשר לצבא לבחור מי ישרת בצבא".

רוזנטל תוקף את החלטת המועצות ואומר: "לא מזדהה עם הקריאות נגד המדינה. זו המדינה של כולנו ואת חילוקי הדעות צריך לפטור בדו-שיח".

חבר-הכנסת, יואל רזבוזוב ממפלגת "יש עתיד" תוקף אף הוא את החלטת גדולי התורה מכל החוגים: "במקום להסית, מנהיגי הציבור החרדי חייבים להבין ולהעביר מסר אחד ברור: השוויון בנטל הוא לא ניסיון להתנכל לערך קיום מצוות התורה. איש אינו רוצה לפגוע באורח חייכם, ואנחנו כמדינה מחויבים בכל ליבנו לעזור לכם לעבוד, להתפרנס, לפרנס את ילדיכם ולהיחלץ ממעגל העוני".

רזבוזוב אומר כי "מהותו של חוק השוויון בנטל הוא לשים סוף להבדלה ולשלב את כל הזרמים בחברה הישראלית כולה". לדבריו, "מצד אחד בני מעמד הביניים יפסיקו אחת ולתמיד להיות הפראיירים. מצד שני נפתח בפני הציבור החרדי הפתח להרוויח את לחמו בכבוד".

"לא יהיו יותר התחמקויות, לא משתמטים חילונים ולא משתמטים חרדים" הוא אומר. "מי שלא יהיה בצבא, יהיה בשירות אזרחי. כולם יתרמו למדינה על פי יכולתם, במקום בו הם נחצים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר