הקרע בין המגזר החרדי והמדינה

ביטאונו של הרבי מבעלזא: היכונו לירידה המונית לחו"ל

"המחנה החרדי", המשמש כשופרו של הרבי מבעלזא, מפרסם בכותרתו הראשית כי הציבור החרדי נערך ל"ירידה המונית מן הארץ", וזאת על רקע גזירת הגיוס והסנקציות הפליליות. לפי העיתון: "קבוצת סנטורים אמריקניים שהוכנסה לפרטי הרעיון, הבטיחה סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה חרדית" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא (צילום: א.מ.ש)

גזירת גיוס בני הישיבות מטרידה את מנוחתם של גדולי הרבנים, המחפשים למצוא פתרון שיאפשר לציבור החרדי להתמודד עם הגזירה המבקשת לראשונה בהיסטוריה להשליך יהודים לכלא בעוון לימוד תורה.

ביטאון "המחנה החרדי", המונהג על פי הכוונתו של הרבי מבעלזא, עולה מדרגה במאבק ומכריז כי באם החוק החדש יתקבל הרי שעל הציבור החרדי להיערך לירידה המונית מן הארץ.

בכותרת הראשית המופיעה בעיתון שייצא מחר לדוכנים נכתב: "התפתחות דרמטית במגעים מאחורי הקלעים בין גדולי ישראל למול גזירת הגיוס האיומה היערכות ראשונית לירידה המונית מהארץ" כשהעיתון מציין כי "סנטורים אמריקניים הבטיחו סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה".

בגוף הכתבה נכתב בעיתון הנחשב לשופרו הישיר של מרן האדמו"ר מבעלזא: "התפתחות דרמטית ביותר נרשמה השבוע בשיחות ובמגעים מאחורי הקלעים, בין גדולי ישראל, מרנן ורבנן חברי כל מועצות גדולי התורה, למול גזירת הגיוס האיומה, עליה החליטו שונאי הדת".

שער העיתון (סריקה: באדיבות "המחנה החרדי")

"בהוראת מרנן ורבנן", כותב המחנה החרדי, "החלה ההיערכות הראשונית, המסודרת, לקראת ירידה המונית מארץ ישראל, והתארגנות במרכזים יהודיים בעולם".

"קבוצת סנטורים אמריקניים שהוכנסה לפרטי הרעיון, הבטיחו סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה חרדית שתרד מישראל ותבקש להגר לארצות הברית. מגעים דומים מתנהלים גם עם מדינות נוספות בצפון אמריקה ובאירופה".

לדברי העיתון "הכינוס המרומם של כל גדולי התורה, מכל החוגים והחצרות, חסידים כליטאים, ספרדים כתימנים, הוא שיא מהלך ההתארגנות והקמת החזית המשותפת למול מתקפת שונאי ישראל על לומדי התורה. כל משתתפי הכינוס התבטאו בחום רב על איחוד כל המגזרים שהתכנסו וישבו יחדיו, במעשה של קידוש ה' שכמותו לא היה זה שנים רבות, בחודש אדר, חודש ה"לך כנוס את כל היהודים".

עוד נאמר כי: "בכינוס ההיסטורי שהותיר חותם של שותפות הגורל והתלכדות כל שלומי אמוני ישראל, באה לידי ביטוי ההסכמה מקיר לקיר, כי אין מתקפלים למול כוונות הזדון של ממשל הרשע, ואם ראשי ממשל זה, בראשות לפיד ונתניהו וכל חבריהם, רוצים לדחוף את שומרי אמוני ישראל אל מחוץ לגבולות המדינה – הדבר ייעשה. כל היהודים החרדים יעזבו את ארץ ישראל ויותירו את החילונים במקומם, על כל המשתמע מכך".

"אכן זוהי החלטה קשה ומרחיקת לכת, אמרו חלק ממשתתפי הכינוס ההיסטורי של גדולי ישראל, אך מול הגזירות, אין כנראה מנוס אלא לפנות למהלכים קשים. היסטוריים".

"החוק עוד לא אושר סופית ודברים עוד פתוחים. גם כשלהט החרב כבר מונחת על הצוואר יש תמיד עוד מקום לתחינה ולתפילה, לזעקה לבורא עולם שיצילנו מידי הרשע שקמו עלינו לכלותינו בארץ ישראל,יותר מאשר בכל ארצות הגולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר