על הכוונת של הועד להגנת כבוד רבותינו: ישיבות וסמינרים

חברי "הועד למען כבוד רבותינו" מפיצים מכתב להורי הבחורים הליטאים המסיימים כיתה ח' באשר לרישום לישיבות קטנות שנגד גדולי ישראל ומבהירים כי גם סמינרים יטופלו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

בעוד בסוגיית הגיוס מתלכדים ומתאחדים כל הפלגים החרדיים לעצרת המיליון בה ימחו מאות אלפים כנגד גזירת גיוס בני הישיבות הרי שבמקביל בנושאים פנים - חרדים ממשיך להתעצם ולהחריף הפילוג בתוך הציבור הליטאי כשהדברים מגיעים לכדי קרע של ממש בין המחנות.

בימים האחרונים מפיצים שוב חברי "הועד למען כבוד רבותינו" כרוז מיוחד המיועד להורי הבחורים הליטאים המסיימים את לימודיהם בכיתה ח' בחיידרים ושעולים לישיבה קטנה בו הם מוזהרים שלא לשלוח לישיבות המזוהות עם הצד השני בשל פעילותם נגד גדולי ישראל.

במכתב שפרסמו תחת הכותרת "הודעות חשובות לציבור מטעם הועד", בעניין, השגות והערות לקראת עדכון רשימת הישיבות לצעירים בבני ברק והסביבה, איסוף מידע על ישיבות לצעירים במודיעין עילית ובירושלים, ערנות והערכות בעקבות הרישום שנעשה לסמינרים בבני ברק.

"פרסום רשימת הישיבות לצעירים בבני ברק וסביבתה", כותבים חברי הוועד, "עוררה עניין רב מאד בציבור, ובעקבותיה היו פניות רבות, של הערות, עדכונים ושינויים מסוימים, וכן בירורים רבים מצד הציבור לגבי הישיבות".

"לפיכך", מודיעים חברי הוועד, "הוחלט לעדכן את הרשימה, ועד סוף השבוע יפורסם בעז''ה העדכון, ויתכנו תיקונים בישיבות לגביהן נרשמה הערה, ויתכן שינוי באחת הישיבות, שהוגדרה ללא חשש. ויתווספו ישיבות נוספות לרשימה".

"נודע לנו", כותבים חברי הוועד בסעיף נוסף, "על מלמדים שהרשימה לא תאמה את נטיות ליבם, והם דוחקים בהורים ל'סגור' על ישיבות שהוגדרו כמי שאינן מחנכות לאור גדולי ישראל, במהירות. הוועד ממליץ להורים לברר בעצמם ולא לסמוך רק על המלמדים. ובנוסף מבקשים מהציבור לסייע בעריכת רשימה מקבילה של ישיבות לצעירים במודיעין עילית ובירושלים, על מחויבות החינוך בהן לאור גדולי ישראל".

הוועד נכנס גם לתחום חינוך הבנות ולנעשה בסמינרים וכותב כי "ישנן שמועות עקשניות על אחד הסמינרים בבני ברק, שכבר היו בו בעיות עם מורות שנהגו שלא כראוי עקב השתייכותן לקבוצה הפוגעת בכבוד גדולי ישראל ובהנהגתם, ועתה אומרות השמועות, כי סמינר זה קיבל ברישום הנוכחי קבוצה גדולה במיוחד של בנות מבתים השייכים לקבוצה זו".

"במידה ויתברר הדבר כנכון", מבהירים חברי הוועד", מובן מאליו כי בנות שאינן כאלו תהיינה בסיכון חינוכי ברמה גבוהה והדבר מצריך טיפול והתארגנות. נבקש מהציבור להעביר מידע שיש לו בעניין זה. מסיימים חברי הוועד להגנה על כבוד רבותינו את מכתבם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות