הקמפיין שנפסל: "ביבי לא צריך נכד יהודי, אנחנו כן"

במקום "ביבי לא צריך נכד יהודי, אנחנו כן", על השלטים שיונפו בעצרת הענק ייכתבו מסרים אחרים ופחות בוטים. זאת לאור פניית מזכירי מועצת גדולי התורה החרדיות שביקשו כי העצרת תישא אופי מכובד ותורני (חרדים, אקטואלי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקמפיין שנפסל (סריקה)

"ביבי, לנו חשוב שהנכדים שלנו יהיו יהודים". קמפיין חתרני ובוטה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע ברגע האחרון על ידי גדולי הדור שהכריעו כי עצרת התפילה והמחאה ההמונית שתתקיים ביום ראשון הקרוב תהיה בעלת אופי תורני ומכובד תוך דגש על קידוש השם מול החילול השם שנוצר בשל הפגיעה הקשה בלומדי התורה והאיום בהשלכתם לכלא.

בוועדת ההיגוי אומרים הערב ל"כיכר השבת", כי בעקבות הפניות הרבות מכלי התקשורת מכל רחבי תבל, אשר הביעו התעניינות במסרי העצרת, הוחלט בישיבת צוות הקופירייטינג והאסטרטגיה של העצרת בה חברים אליעזר ראוכברגר, חבר מועצת העיר ירושלים, יואב בן צור, מ"מ מזכיר מועצת החכמים של ש"ס ויהושע מנדל מנהל מרכז אגודת ישראל בבני ברק, על גיבוש קו אחיד שילווה את הפעילות הפרסומית של העצרת.

"זאת התורה לא תהא מוחלפת" יהיה השילוט שיישאו אלפי המשתתפים ואשר ייתלה בכל סביבות מקום העצרת, השילוט צפוי לשדר מסרים ברורים של זעקה, כאב ותפילה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי לאחר התבטאויותיהם החריפות של גדולי הדור על אכזבתם הגדולה מהתנהגותו של ביבי נתניהו, בצוות ההיגוי והשיווק תכננו לצאת במסע פרסום אגרסיבי שילך "על ראשו" של נתניהו ויכוון את חיצי הביקורת הישר כלפיו זאת בשל תמיכתו האישית בהטלת סנקציות פליליות על לומדי התורה.

במסגרת הקמפיין הלא רשמי היו אמורים להפיץ את הסלוגנים שבסוף נגנזו כמו "ביבי לא צריך נכד יהודי, אנחנו כן!" המרמז על סאגת הצעירה הנורבגית הנמצאת לכאורה בקשר עם בנו של רוה"מ וכן מסרים קלילים יותר: "ביבי רע ליהודים", על בסיס הקמפיין ביבי טוב ליהודים, אולם לאור פניית מזכירי מועצות גדולי התורה הקמפיין נגנז.

את הפעילות הפרסומית של העצרת מלווים אנשי משרד "קלמן V" יחד עם האסטרטג יעקב איזק.

בצוות הקופירייטינג והאסטרטגיה אומרים ל'כיכר השבת'": "השלטים יעבירו מסרים פשוטים וקליטים, שימחישו ויבהירו שוב לכל בר דעת ולכל בר לב, שהתורה הקדושה היא מעל לכל פוליטיקה ומעל לכל שיקולים גשמיים כאלה ואחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות