ת"ת יעב"ץ לתלמידים: "עקב גזירת השמד לא להתחפש לחיילים"

הנהלת תלמוד תורה "יעב"ץ" בירושלים, ת"ת ספרדי בו לומדים מאות ילדים, שלחו מכתב מיוחד להורי התלמידים בו הם מודיעים כי חל איסור להתחפש לחייל בימי הפורים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

הציבור החרדי מתבדל משלטון הצבא גם ביום הפורים: אחת התחפושות היותר פופולריות ונפוצות בקרב הילדים החרדים בימי הפורים היא תחפושת של חייל או שוטר, אך כנראה שלא עוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי הנהלת תלמוד תורה "יעב"ץ" בירושלים, ת"ת ספרדי בו לומדים מאות ילדים, שלחו מכתב מיוחד להורי התלמידים בו הם מודיעים כי חל איסור להתחפש לחייל.

"מאחר ואני נמצאים בתקופה של 'גזירת שמד' רח"ל, ולאחר התייעצות עם הרבנים שליט"א", כותבים בהנהלה להורים, "הוחלט שלא לאפשר אצל ילדי תשב"ר שבת"ת כל תחפושות של חייל בשום פנים ואופן!".

כזכור, לפני כחודש פורסמה קריאה דומה, בעיתונות החרדית, שלא להתחפש לחיילים ושוטרים, בעקבות המאבק על חוק הגיוס.

"בשעת הגזירה הקשה בה שונאי התורה מבקשים חלילה לגייס את בני הישיבות לצבא ולעקור תורה מישראל, עלינו להישמר במיוחד", נכתב במכתב שפורסם בעיתון "המודיע".

עוד נכתב כי "בספר שיח שרפי קודש מובא כי השרף מקוצק זי"ע עוד בטרם היתה גזירת גיוס לצבא הפולני דיבר עם אחד החסידים המופלגים ואמר לו כי צפויה לבוא גזירה של גיוס בכפייה של בני ישראל לצבא הפולני. הרבי מקוצק הסביר בכאב, כי הגזירה יכולה לחול כי הנערים הקטנים רצים אחרי החיילים ומנגנים את ניגוניהם "וזה נקרא חס ושלום הסכמה".

"על כן אנו קוראים אל ההורים בארץ הקודש, שהשנה לא יחפשו את ילדיהם לשוטרים וחיילים. קודם כל כדי שלא יהיה בזה עניין כל שהוא של הזדהות, העלול לתת כוח לקטרוג לשלוט עליהם חלילה וחס וכן כמחאה כי איככה נוכל וראינו בצרות שאוזקים לרגלינו בשם הצבא והגיוס אליו, ואנו מציבים את ילדינו בצלמם ובדמותם של אנשי הצבא", נכתב במודעה.

לסיום נכתב כי "עדיף שיתחפשו לנושאים ועניינים של יראת ה' וכבוד שמו, למרדכי הצדיק ולכהן גדול וכיוצא באלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר