סערת החתונה ב'ישיבת רכסים'

תלמידי הישיבה מסבירים: "החתן נאלץ לעזוב את הישיבה ללא קשר לחתונה"

תלמידי 'ישיבת רכסים' שנאסר עליהם להשתתף בחתונת חברם, מסבירים בשיחה עם "כיכר השבת" את עמדת ראש הישיבה: "החתן נאלץ לעזוב את הישיבה בלי קשר לחתונה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שמחת החתונה, אמש (צילום: נהוראי סבג, יאיר בן שטרית ואביתר עומסי)

עוגמת הנפש שנגרמה לתלמיד ישיבת 'רכסים' בראשות הגאון רבי אליהו ציון סופר שהתחתן וראש הישיבה אסר על הבחורים להשתתף בשמחה בשל גילו הצעיר של החתן, שפורסמה לראשונה ב"כיכר השבת", עוררה סערה לא רק בקרב תלמידי הישיבה.

כעת, תלמידי הישיבה מבקשים להגיב ולהסביר את עמדתו של ראש הישיבה. לטענתם, החתן כלל לא עבר את גיל ה-20 וכלל אינו לומד בישיבה - מאז שהתארס.

"החתן לא לומד בישיבה כבר שבוע לפני הווארט שלו, בלי קשר לחתונה הוא נאלץ לעזוב את הישיבה", אומר ל"כיכר השבת" אחד התלמידים.

לדבריו, "בשיחה שהחתן קיים עם ראש הישיבה לפני החתונה, הרב הבהיר לו שגלל שהוא לא הגיע ל"קיבוץ א" הוא לא יאפשר לתלמידי הישיבה להשתתף בשמחה".

הבחורים מסבירים כי בניגוד לרוב הישיבות החרדיות שאוסרות להתחתן לפני וועד ה', אחרי חמש שנות לימוד בישיבה, הרב סופר מאפשר לתלמידים להתחתן כבר בוועד ד'. "אי אפשר להציג כאילו ראש הישיבה אוסר חתונות, יש מינימום", אומרים התלמידים.

לדברי התלמידים הנסערים: "כל תלמיד שבא ללמוד בישיבה יודע שבישיבה לא מתחתנים לפני קיבוץ א', והוא יודע היטב שאם הוא ינהג אחרת הראש ישיבה והחברים לא באים לחתונה, למה מתלוננים? אלו הכללים".

זכור, אתמול אמר החתן במהלך חתונתו ל"כיכר השבת": "אני מאוד מעריך את הישיבה שלי ואת ראש הישיבה. אך יצאתי בהרגשה לא טובה. לאחר שלוש שנים שלמדתי והשקעתי את כולי, זה היחס לו אני זוכה מצד ראש הישיבה. זה שכתוב בהלכה שצריך להתחתן מוקדם וזו אף הנהגת משפחתי - אין מה לעשות, אני את חיי צריך להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר