וותיקי טוב: בגלל הגיוס - צריכים לתמוך באבוטבול

סאגת "טוב" והבחירות בבית שמש לא נרגעת: וותיקי התנועה הוציאו מכתב תמיכה במתמודד החרדי לראשות החרדי, וכתבו כי לאור הגזירות החליטו לתמוך במשה אבוטבול. "החרדים העובדים הפכו בימים אלו שותפים לנסיעה הארוכה והמתישה רבת הגלים והמהמורות של רדיפת החרדים" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
וותיקי טוב עם אבוטבול (צילום: באדיבות המצלם)

נציגיה הוותיקים של סיעת טוב המייצגת מרבית מהחרדים העובדים בעיר בית שמש, פרסמו היום (חמישי) בראש חוצות מכתב תמיכה במועמד החרדי, משה אבוטבול. זאת לאחר הפרסום באתר "כיכר השבת" כי אלו הביעו בו את תמיכתם בפגישה לילית שנערכה לפני יומיים.

ארבעת החותמים על המכתב, הם בכירי המפלגה המתגוררים ברובם ברמת בית שמש א'. מדובר בעורכי הדין מאיר הלר ואביחי פוגל, שותפים במשרד לעריכת דין בעיר וממקימי מפלגת טוב, אלי פרידמן שהיה חבר מועצת העיר מטעם המפלגה במהלך הקדנציה האחרונה, וכן חיים לנדסמן ואריה גולדהבר - אנשי השטח של המפלגה הנמנים על הנהגתה הבכירה.

במכתב מסבירים הנציגים הוותיקים כי מערכת הבחירות הנוכחית הינה גורלית עבור הציבור החרדי בבחינת להיות או לחדול, וזוהי הסיבה לתמיכתם במועמד החרדי בשונה מהסיבוב הקודם שאז הם הביעו את תמיכתם במועמד החילוני: "החרדים העובדים, החולצות הכחולות - הפכו בימים אלו שותפים לנסיעה הארוכה והמתישה רבת הגלים והמהמורות של רדיפת החרדים. החל מהחלטת בית המשפט לבחירות חוזרות, המשך דרך השחרת פניו של החרדי ללא הבדל - אם הוא חסיד או ליטאי, אשכנזי או ספרדי, אברך כולל או חרדי עובד - וכלה בגזירות הגיוס האחרונות".

"כשותפים להפלגה מתישה וכואבת זו, אין זה הזמן להביט לחטאי העבר ולפלגנות מיותרת. זהו הזמן לעמוד איתן יחד עם שאר החרדים ולומר בקול ברור: ר' משה, אנחנו איתך!".

"לא יתכן מצב בו שכשנוצר מאבק על דת ואמונה נעמוד כבני תורה מנגד ולא ניתן את תמיכתנו למועמד בשר מבשרנו. לא יתכן מצב בו מהצד השני מצהירים על "מלחמה בקיצוניים" ונשתוק, מי ערב לנו היכן נפסקת בעיניהם ההגדרה "קיצוני"? לא יתכן מצב בו עיני כל הארץ נשואות לבית שמש ובחיכוך ידיים מחכים לצאת בקריאה "תראו, כל החרדים זייפנים וגנבים" - הקריאה שבוודאי תצא אם חלילה, חלילה, תתהפך תוצאת הבחירות, ואנחנו נעמוד מהצד ולא ננקוט עמדה ברורה". נכתב במכתב.

נזכיר כי מאז פסקו שופטי בית המשפט העליון כי העיר בית שמש הולכת לסיבוב שני, סיעת טוב עברה טלטלות פנימיות רבות. תחילה הודיע אהרון סלומון על פרישתו. החלטתו גרמה לכך שמבחינה חוקית, הסיעה לא יכלה לשוב ולהתמודד למועצה. לצורך כך, ראשי התנועה הארצית הפעילו מכבש לחצים על סלומון שיחזור בו מהחלטתו, לחצים שנשאו פרי.

עם חזרתו הודיע סלומון בשיחה עם "כיכר השבת" כי הסיעה קיבלה החלטה שכל נציג יתמוך במועמד לראשות העיר כפי ראות עיניו: "העברנו החלטה בסניף לא להתייחס לראשות העיר בכלל. יש בנינו שתומכים באלי כהן ויש במשה אבוטבול. המטרה של כולם להכניס נציג של טוב למועצה. אנחנו בעד אחדות, גישור בין קהלים ובמיוחד אהבת חינם. על זה תנועת טוב קמה".

לצד הטלטלה בנציגים, פעילי התנועה הודיעו כי יתמכו במאיר בלעיש למועצת העיר, החלטה שעוררה את זעמו של סלומון והביאה לאיום בתביעה כנגד הפעילים שלטענתו התחזו בשם הסיעה בעוד שהם כלל לא חברים בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר