צפו בוידאו

לפיד התנצל: לא אומר יותר שהישיבות הן כמו בתי כלא

חרדי שהשתתף בכינוס השדולה לשילוב חרדים בתעסוקה, הצליח לגרום לשר האוצר לחזור בו מהאמירה המשווה בין ישיבות לבתי כלא: "אני בחיים לא אומר את זה יותר" התחייב לפיד. "אמרתי את זה כל הזמן, אבל לא חשבתי שזו אמירה פוגעת. הקשבתי לך ואמרתי: אוקיי, אני צריך להפסיק עם זה" • צפו בוידאו (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות בניהו יום טוב)

החרדי שגרם ללפיד להתנצל: בישיבה שנערכה הבוקר (שני) בכנסת אותה יזמה השדולה לשילוב חרדים בשוק העבודה, השתתפו מספר בוגרי ישיבות. אחד מהם, אפילו הצליח לגרום לשר האוצר יאיר לפיד לחזור בו מהאמירה לפיה הישיבות החרדיות הן "בתי כלא".

מדובר בבניהו יום טוב, חרדי העוסק בתחום התקשורת, שלקח חלק בישיבת השדולה. לחבריו בפייסבוק הוא סיפר קודם לכן על על ההתלבטות אם לקחת בה חלק, בסופו של דבר, רבו הורה לו להשתתף בישיבה: "מורי ורבי המליץ לי לנסוע ולקדש שם שמים ונסעתי".

כינוס השדולה (צילום: באדיבות בניהו יום טוב)

בסיומה של הישיבה, שוחח יום טוב מספר דקות עם השר לפיד, והביע אי נוחות מהאמירה אותה אמרו רבים ב"יש עתיד", ולפיה הישיבות הן בתי כלא. לפיד, הפתיע את יום טוב, והתנצל על האמירות.

"היה משהו שאמרת - 'אתם צריכים להפסיק להגיד שצריכים לצאת מהכלא של הישיבות', פתאום אמרתי לעצמי נכון" אמר לפיד, "אני אמרתי את זה כל הזמן, ולא חשבתי שזו אמירה פוגעת. והקשבתי לך ואמרתי אוקיי, אני צריך להפסיק עם זה".

"הנה, זה דו שיח, אמרתי את זה בלי כוונה לפגוע, אמרתי את זה עם איזו תחושה שזה מקום סגור, עכשיו הבנתי שזו סתם אמירה פוגעת ומיותרת לגמרי. ואמרתי לעצמי שאני בחיים לא אומר את זה יותר" הוסיף לפיד.

לפיד הוא לא השר היחיד מ"יש עתיד" שעשה שימוש בביטוי "כלא" כהגדרה להיכלי הישיבות. שר המדע יעקב פרי השתמש בביטוי לאחר אישור הסנקציות הפליליות בוועדת שקד "השירות הצבאי והאזרחי, יחד עם יציאת התלמידים מ'כלא הישיבות' מהווים גשר להשתלבות החרדים בכוח העבודה, דבר שישנה את פני הכלכלה הישראלית" אמר אז פרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר