הפגנת הפלג הירושלמי

הרב דוד זיכרמן זעק: "במה אתם יהודים? אוכלי שפנים"

הנואם המרכזי בהפגנות הפלג הירושלמי, הרב דוד זיכרמן, לא אכזב. בקול שבור וברטוריקה אופיינית, סחף אחריו את מאות המפגינים אמש בצומת הכניסה לירושלים. "ראש הממשלה, ברחת לאמריקה, נלך לכל מקום שתלך", זעק הרב זיכרמן, "במה אתה יהודים? אוכלי שפנים! טומאה מכסה את פניכם" • צפו בוידאו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

מאות המפגינים שהתקבצו אמש (רביעי) בצומת הכניסה לירושלים, או כפי שמכנים את המקום אנשי "הפלג הירושלמי" - 'כיכר התורה', המתינו כל העת לנאומו של הרב דוד זיכרמן, הנואם המרכזי בכל עצרות 'המחבלים' בשל כושרו הרטורי ויכולתו לסחוף ולהלהיב את ההמונים.

הרב זיכרמן עלה למרפסת הנואמים וזעק ממנה כשהוא תוקף את הממשלה: "אתם לא שואלים, 'בן סורר ומורה איננו שומע', נטול שמיעה, הוא לא שומע, ראש הממשלה ברח, ברחת לאמריקה, לא רצית לראות את התמונות, לא רצית לשמוע את הקולות, אתה לא תברח מזה! אנחנו נלך לכל מקום שתלך, נבוא לפה ל'כיכר התורה' כל יום, 'כיכר התורה' לנצח נצחים".

הרב זיכרמן המשיך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מכנה אותו 'לבן': "תגיד לי 'לבן', ראש ממשלת לבן, לא מצאת עד היום לנכון להיפגש עם גדולי הדור? אתה נפגש עם צרוע וזב - ואם גדולי הדור שבוכים וכואבים ולא ישנים בלילות, למה אתם אתה לא נפגש? שמעת? ראית! את הדמעות של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

"במה אתה יהודים? אוכלי שפנים! טומאה מכסה את פניכם. אנחנו לא מפחדים לא מפילים! לא מסוסים! וגם לא מזנבות של סוסים!", קרא הרב זיכרמן.

הרב זיכרמן פנה לממשלה ולצה"ל: "אתם לא יכולים עלינו, כי אם פסקו לנו שמד, יהרג ואל יעבור! לא יעזרו לכם שום רובים".

הרב זיכרמן סיים את נאומו בצרחות "גיוואלד" כשהוא מלהיב את ההמונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר