סוער באגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים: "איתמר בר עזר משליט אימה"

עובדי האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים טוענים כי מנהל האגף איתמר בר עזר מתנהג בצורה לא הולמת. במכתב למנכ"ל העירייה הם מתלוננים כי הוא "משליט אימה" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מנהל האגף לחינוך חרדים איתמר בר עזר (צילום: Uri Lenz/Flash90)

בקומה הרביעית בבניין 3 בכיכר ספרא הרוחות סוערות, עובדי האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים טוענים כי איתמר בר עזר מנהל האגף מתנהג בצורה בלתי הולמת כלפי עובדים ועובדות האגף.

עשרים עובדים מבכירי האגף נפגשו לפני שבועיים ימים עם מחזיק תיק חינוך חרדי, צביקה כהן (ש"ס), לאחר מכן העובדים נפגשו עם ראש לשכת מנכ"ל העירייה. העובדים הציגו בפניהם מסמכים וראיות על כך שמנהל האגף פוגע בהם. מעדויות של העובדים עולה כי בר עזר התבטא בפניהם באמירות מזלזלות שאינם ראויות להיאמר על ידי מעביד.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מחילופי הודעות בין איתמר בר עזר לבין חלק מעובדיו. מההתכתבות ניתן אולי ללמוד על אופן התייחסותו כלפי עובדיו.

לאור זאת העובדים פנו בדרישה להשעותו באופן מידי. עובדי האגף מחו על כך שזה שנים המערכת ידעה והעלימה עין.

אחד העובדים סיפר: "הוא רודה בנו ומבייש אותנו מול מנהלי המוסדות החרדים. המערכת מעלימה עין בשנים האחרונות ממה שמתרחש באגף חינוך חרדי".

העובד מזהיר כי האלימות המילולית עלולה להפוך לפיזית: "כעת הוא מתנהג באלימות מילולית ולא ירחק היום שזה יגיע לאלימות פיזית".

בעקבות כך, יו"ר ארגון העובדים בעירייה, ציון דהאן פנה במכתב למנכ"ל העירייה, אמנון מרחב בדרישה שייכנס לעובי הקורה ויביא לסיום הסאגה שמאיימת על התנהלות האגף החרדי.

בפתח מכתבו טוען דהאן כי איתמר בר עזר, ראש האגף, משליט אימה נגד עובדיו: "מזה שבועות מתנהל אגף מנח"ח כמו במשטרים האפלים אשר ידענו פעם. מנהל אגף מנח"ח, מר איתמר בר-עזר, משליט אימה על עובדי האגף ואלה פוחדים לפצות פה שמא יבולע להם".

בעקבות אותם עדויות, מבקש יו"ר ארגון העובדים כי יש לטפל בבעיה שהתעוררה באופן מידי: "הגיעו אליי לשיחה עובדים מהאגף אשר תיאורם המזעזע על התנהגותו של מנהל האגף לא מותירה ספקות, התעמרותו בעובדים ובפרט בעובדות מצריכה בירור עמוק ויסודי, עד למיצוי".

היו"ר, כמו העובד המצוטט בכתבה, קובל על כך שהתנהגותו של ראש האגף לחינוך חרדי ידועה לכול ואיש אינו פוצה פה: "עצובה מכל היא העובדה שכולם יודעים מכך (אני לא מפתיע במכתבי זה) ושומרים על 'זכות' השתיקה".

"אני פונה אליך לאחר שיחה עם משלחת מהאגף אשר סיפרו דברים מזעזעים, על אלימות מילולית, על איומים בפיטורים, ואיש אינו בודק, חוקר, מתערב כדי לראות עד איפה ומתי זה ייגמר, אם בכלל", הוא כותב.

היו"ר מעביר מסר ברור באם הנושא לא יטופל באופן ראוי: "ארגון עובדים מבקש לקבל תשובה בטרם ננקוט צעדים באגף זה. בשיחה איתך אבהיר דברים נוספים".

פנינו לבקש את תגובתו של איתמר בר עזר, אך הלה סירב לשמוע את הטענות העולות בכתבה ואמר: "ביי".

המכתב שנשלח למנכ"ל העירייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר