"בעיה חינוכית חמורה"

זעם ליטאי: בנות סמינר צפו יחדיו ב"סרטונים לא ראויים"

ה"וועד למען כבוד רבותינו", גוף המזוהה עם הנהגת מרן הגראי"ל שטיינמן, הפיץ הודעת אזהרה כנגד מורות בסמינרים מוכרים. "קיבלנו תלונות על בנות שפיתחו הערצה לכל מיני אירועים המוניים הנוגדים את דעת גדולי הדור" נאמר. בין היתר, הזעם הוא על צפייה בקטעי וידאו מהפגנות של "הפלג הירושלמי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמות אין קשר לכתבה)

הפילוג הליטאי, גרסת הסמינרים: על אף השקט היחסי שנרשם בעת האחרונה, הרי שמתחת לפני השטח ממשיכה הסערה בציבור הליטאי לצבור תאוצה, כאשר חילוקי הדעות ההשקפתיים בין הצדדים רק הולכים וגוברים.

ב"וועד למען כבוד רבותינו", גוף לא רשמי המזוהה עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי, פרסמו ביום שישי האחרון קריאה לציבור האברכים להיזהר מלשלוח את הבנות לסמינרים בהם יש מורות ה"המורדות" בגדולי הדור.

"מזה תקופה נתקבלו בוועד, תלונות חמורות על מורות בסמינרים לבנות בבני ברק, הפוצות פיהן נגד גדולי ישראל באזני בנות הכיתה", כותבים אנשי הוועד וממשיכים: "פעמים בגלוי ממש ופעמים בעקיפין ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים. תופעה חצופה וחמורה זו גרמה לבנות רבות פגיעה וסערת נפש, ונתקבלו תלונות מהורים שבקשו מהוועד לפעול בעניין".

"בימים האחרונים" מציינים לבלרי הוועד, "החמירו התלונות, ואישי ציבור חשובים, פנו אלינו ובקשו את התערבותנו. עד כה נמנענו מלצאת בפומבי בנושא, כדי למנוע מתחים ומלחמות מיותרות ופעלנו מאחורי הקלעים בתקוה שהדבר לא יישנה ותופעה חמורה זו תשקע".

מכתב האזהרה נגד המורות המזוהות עם "הפלג הירושלמי" (סריקה)

"בהתייעצות עם גדולי מורי ההוראה, נתקבלה החלטה לחשוף ברבים את שמותיהן של מורות אלו, ולקרוא להורי הבנות, למנוע את בנותיהם מלהיכנס עוד לשיעוריהן של אותן מורות (מהן בכירות) הפוגעות חמורות בחינוך הטהור של הבנות, ומנסות לזרוע בלב הבנות רעיונות שיש בהם כפירה וזלזול חמור באמונת חכמים".

"כדי למצות את האפשרות למגר תופעה זו בלי לעורר סערה, העדפנו בשלב זה לנקוט פעולות מתונות יותר, בתקווה שהנהלות הסמינרים יפעילו את מלוא סמכותם, ויפעלו בנחישות בכל הכלים שבידם, להפסיק אחת ולתמיד תופעה זו, מתוך התראה ברורה שכל מורה שתנהג בצורה נלוזה זו תסולק מידית מסגל ההוראה, ללא משוא פנים, תהיה מי שתהיה".

בוועד מזהירים מהחרפת המתקפה על הסמינרים: "אמנם איננו נמנעים מלפרסם מעט נתונים כדי לאפשר להורים את הערנות הנדרשת. באם צעד זה לא יועיל, נפרסם ללא היסוס את שמות המורות החצופות, כמובן רק על סמך עדויות ברורות שייבדקו, וההורים החרדים לבנות, ייקראו למנוע השתתפותן בשיעוריהן".

בהודעת הוועד נאמר כי התלונות החמורות נתקבלו כלפי מורות בסמינרים מוכרים מאוד בבני ברק, "מורה בסמינר X דיברה באופן חמור בפני בנות הכיתה כמה פעמים בעת האחרונה".

סרטוני השחרור של תלמיד הישיבה, הצפיה בהם עוררה סערה (צילום: כיכר השבת)

בהמשך מציינים חברי הוועד כי כמו כן נתקבלו תלונות על "תופעה חמורה" גם בסמינרים בירושלים, על "בנות שפיתחו הערצה והתלהבות, מכל מיני אירועים המוניים הנוגדים את דעת גדולי הדור ואת רוח עולם התורה, ובחורים שפעלו בחוצות, הפכו להיות "גיבורים" כולל צילומים וסרטונים שהובאו לכיתות על ידי בנות במטרה למשוך את חברותיהן לאווירה קלוקלת זו".

בהמשך הודעת הוועד נאמר כי נערך "דיאלוג בין מורה לתלמידות במתכונת ובסגנון אנשי ההתנגדות לגדולי הדור (תלמידי הרב אוירבך, לכאורה. י.כ), קריאתנו להורים. השגיחו על הבנות, שימו לב לנעשה, ודווחו על כל אירוע שכזה".

לכיכר השבת נודע, כי הכוונה בתוכן הדברים הינה לבנות סמינר שצפו יחד בסרטונים בהם נראה הבחור יעקב ישראל פז שנעצר ונכלא בעקבות עריקותו כשהוא נישא על כפיים בעת חגיגות השחרור שנערכו בירושלים.

"האם זאת הדוגמא לבן תורה שאנו רוצים להנחיל לבנותינו?" זעמו העסקנים והחליטו לצאת חוצץ כנגד התופעה הפסולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר