צפו: הנשיא פרס והראשל"צ הרב יצחק יוסף בברכת האילנות

נשיא המדינה שמעון פרס והראשל"צ הרב יצחק יוסף בירכו יחד את "ברכת האילנות" הנהוגה בחודש ניסן, הרב יצחק יוסף העניק לפרס את סט הספרים שכתב 'ילקוט יוסף'. תיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף ונשיא המדינה, הבוקר (צילום: חיים צח/ לע"מ)

נשיא המדינה שמעון פרס הזמין הבוקר (רביעי) את הראשל"צ הרב יצחק יוסף למעונו בירושלים בכדי לברך עמו את "ברכת האילנות" הנהוגה בחודש ניסן, הרב יצחק יוסף העניק לפרס את סט הספרים שכתב 'ילקוט יוסף'.

הרב יצחק יוסף הסביר מדוע העניק לפרס את סט הספרים: "כבוד הנשיא, בדיוק לפני שנה בחג הפסח ביקרת את אבי כמיטב המסורת בכל שנה, ואבא אשר היה ידיד שלך, ביקש ממני להעניק לך את "ילקוט יוסף". אני מתרגש לקיים היום את הציווי והצוואה של אבא כאן בבית הנשיא - זהו כבוד גדול בשבילי. התחלתי בכתיבת 40 הספרים לפני שנים רבות והם מכילים את ההלכות בכל תחומי החיים, חגים, מועדים, דיני עדות, מאכלים, אבלות וחופה".

הנשיא פרס אמר לרב יוסף: "הספרים הללו הם אוצר בלום - עבור כל היהודים באשר הם ועבור היהדות. ספרי העם היהודי לאורך ההיסטוריה הם הרוח של היהודי, מייצגים את עמנו וגעגועים למולדת. ילקוט יוסף זהו מפעל חיים עצום המכיל ערכים רבים ומסורת, שתמציתם היא עשרת הדברות".

פרס הדגיש כי "אהבת התורה והלימוד מייחדים את העם היהודי מעמים אחרים. הלימוד הוא מאפיין העם היהודי. מילים לא ניתן להרוס ואת הרוח לא ניתן לשבור. הרוח המוסרית של עמנו עולה מכל הערכים- התורה אומרת מפורשות כי כל אדם נברא בצלם אלוקים, וזוהי הצוואה הראשונה בעולמנו- מוסר ודרך ארץ".

מייד לאחר ברכת האילנות שיבח הרב יצחק יוסף את נשיא המדינה: "כבוד הנשיא במשך שבע שנות כהונתך וכל חייך כיבדת חכמים ואתה ידוע כאוהב את התורה. אבא זכרו לברכה היה לומד אתך בחברותא, ואמר לי פעמים רבות כי אתה עילוי- זוהי זכות לתורה שאתה אוהב אותה וזכות לעם ישראל שאתה נשיא שלנו. אני מברך את עם ישראל בנשיא כמוך, ואותך בבריאות ואריכות ימים".

(אהרון והב - חדשות 24)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר