המחאה ניצחה?

דיווח: הסרבן החרדי ישוחרר מכלא 4 לקראת חג הפסח

לאחר פעילות של פוליטיקאים והפגנות סוערות, דווח הערב כי אליהו כהן, בחור הישיבה החרדי שנשלח לכלא צבאי בגלל אי התייצבות בלשכת הגיוס - ישוחרר לקראת פסח. אביו של הצעיר אמר מוקדם יותר ל"כיכר השבת": "הוא לא עשה שום פשע, הוא רוצה ללמוד תורה. אני לא הבנתי למה עצרו אותו, הוא תמים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה למען שחרור הצעיר החרדי, היום (צילום: שלומי כהן)

הערב (חמישי), לאחר פעילות של רבנים ועסקנים, הודיעו אנשי צבא כי הבחור אליהו כהן שנעצר בשל עריקותו ישוחרר ממעצר ויישפט שוב רק לאחר חג הפסח.

כהן, תלמיד ישיבת אורחות דוד בירושלים שנעצר כששב עם בני משפחתו מאירוע משפחתי בעיר אלעד, ישוחרר מבית הכלא הצבאי (כלא 4) לקראת חג הפסח וישהה בחיק משפחתו בליל הסדר ובמהלך כל חג הפסח.

ברחוב החרדי חלוקות הדעות האם הצבא נכנע בשל איום ההפגנות. כזכור, היום בשעות הצהריים נערכו בירושלים הפגנות מחאה סוערות, הפגנות נוספות תוכננו להתקיים בשעות הערב בבית שמש ובבני ברק.

הפגנה למען שחרורו של הצעיר החרדי, הצהריים (צילום: שלומי כהן)

"בצבא ובמשטרה הבינו שהם הולכים לקראת פסח סוער ולכן העדיפו לוותר על המאסר בימים אלו, ממילא למשטרה יש עומס עבודה בימים אלו. האיום לחסום את כבישי ישראל ולמנוע מהמטיילים להנות בשיגרת החג עשה את שלו" אומרים כמה מפעילי המחנה הקיצוני.

אלא, שבמקביל טוענים אחרים כי מדובר דווקא בהשתדלות מאומצת של עסקנים ובראשם חברי הכנסת החרדים יעקב ליצמן ואריה דרעי, שהצליחו לסדר את "המתקת הדין" ולשחרר את הבחור.

"כנראה שגם זה נכון וגם זה. ברור שללא פעילות הח"כים השחרור לא היה מתרחש". אומר לכיכר השבת גורם המעורה בפרטים, אך מדגיש כי במקביל האיום של ההפגנות הסוערות שריחף מעל עשה אף הוא את שלו וסייע לתוצאה הסופית.

"הצבא נמצא כעת במצב רגיש ביותר מול ההנהגה החרדית ולא חסר לו כעת לחמם את הגיזרה ולפתוח במלחמות מיותרות". אומר הגורם.

בשיחה שקיים עם 'כיכר השבת', אמר אביו של הצעיר החרדי כי "הוא לא עשה שום פשע, הוא רוצה ללמוד תורה. אני לא הבנתי למה עצרו אותו, הוא ילד תמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר