הטירוף בצפת: הרקע לרצח הוא חוב כספי?

תושב צפת שהיה בקשר עם הקבצן שנרצח, אומר בשיחה עם כיכר השבת כי בין הנרצח ודוקרו היה ויכוח ישן על חוב כספי כלשהו. "הוא עמד להינשא בפעם הרביעית בימים הקרובים" (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת האירוע, ביום ראשון (צילום: באדיבות אלימלך גרסטל)

בשעת בוקר מוקדמת (ראשון) נכנס חובש כיפה בן 35 אל בית הכנסת "מאכרוב" ברחוב בר יוחאי 22 בצפת ורצח את טוביה רוז ז"ל, קבצן בעל חזות חרדית, כבן 50, שאסף כסף בבית הכנסת.

גם הערב (שלישי, מוצאי חג הפסח) תושבי העיר מסרבים לעכל את האירוע, ומספרים כי ההרוג היה מוכר לכל התושבים, למרות היותו "קבצן". עם היוודע דבר הרצח, הגיעו לזירה עשרות בני אדם שלא האמינו כי מאן-דהוא מסוגל לרצוח אדם בבית-הכנסת.

ברוך אדלר, תושב וותיק בעיר צפת וחברו של הנרצח, מתאר בשיחה עם "כיכר השבת" על שעובר עליו מאז רגע הרצח: "הכרתי את הנרצח טוב, צפת הייתה בהלם טוטאלי, כל אחד דיבר על זה. אנחנו לא רגילים למקרים מסוג זה - דקירות וסכינים, דחיפות, סגנון החיים הזה שאנחנו שומעים עליו בארצנו הקדושה כל יום".

"זה הגיע אלינו בכפל כפליים בתוך הקהילה החרדית, אמנם מדובר בתמהוניים אבל זה היה אצלנו החרדים ובתוך בית-הכנסת מהמכובדים בקהילה. המקרה מאוד מצער ומזעזע וכל אחד ואחד מאיתנו החכם ייקח אל ליבו ולראות פשוט איך מונעים מקרה כזה". הוסיף התושב.

אדלר סבור כי התושבים צריכים לעשות חושבים בכדי להסיק מסקנות ברורות: "אני עדיין בהלם. ייקח לנו זמן לעכל את זה, מקווה שנדע איך להסיק מסקנות בכדי שמקרים כאלו לא ישנו".

על חברו שנרצח, מספר אדלר, כי לא כל ילדיו מתגוררים בארץ: "הכרתי אותו ואף את חלק מילדיו. הוא היה נשוי כמה פעמים בשנות חייו. היו לו שבעה ילדים משלוש מערכות נישואין. יש לו בן בוגר בארה"ב וילדים קטנים כאן בארץ".

אדלר שופך אור על מה שיכולה להיות הסיבה שהובילה לרצח: "הוא עמד להינשא פעם נוספת בימים הקרובים. היה שם סכסוך בין הרוצח לבין הנרצח, היה זה סיפור ישן על חוב שדובר. בזמן הרצח הם היו בגילופין והדבר הידרדר מוויכוח לרצח".

לפי עדויות מזירת האירוע, הדוקר דקר את הנרצח 7 פעמים בסכין, ללא שאיש הצליח לעצור אותו. "היו כמה מתפללים שניסו למנוע ממנו להמשיך את הטירוף אך ללא הצלחה. הוא דקר מתפללים נוספים שנפצעו אף הם", סיפר הצלם החרדי אלימלך גרסטל, תושב העיר.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום ניהלו מרדף אחר הדוקר במשך דקות מעטות עד שהצליחו להביא למעצרו. החשוד הועבר לתחנת המשטרה שם הוא נחקר.

יורם אזולאי, מפקד תחנת משטרת צפת, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי השניים לא היו מוכרים קודם לכן למשטרה והוסיף: "התרחשה קטטה בבית-הכנסת בין הנדקר לחשוד בדקירה, הוא הובהל לבית החולים ושם נקבע מותו. החשוד במעשה עצור כרגע ומטופל בבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר