הגאון ר' יעקב סטפנסקי הוכתר לראש ישיבת "תורה בתפארתה"

תורה בתפארתה: בצל המאבק בין הפלגים בציבור הליטאי, מרן הגראי"ל שטיינמן הכתיר את הגאון ר' יעקב סטפנסקי לראש ישיבת 'פורשי חדרה' • הגראי"ל: "ויהי לצנינים בעיניהם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל במעמד הכתרת הגאון ר' יעקב סטפנסקי (צילום: כיכר השבת)

מעמד מרגש התקיים הערב (רביעי, א' דחוה"מ) בביתו של מרן הגראי״ל שטיינמן במסגרתו הוכתר הגאון רבי יעקב סטפנסקי לכהן כראש ישיבת תורה בתפארתה (פורשי כנסת יצחק ׳חדרה׳).

הגר"י סטפנסקי נחשב לתלמיד חכם ומרביץ תורה ידוע ומפורסם בעולם הישיבות ושימש עד לאחרונה כאחד מראשי ישיבת 'אמרי צבי' שנסגרה בשל קשיי תקציב.

במעמד ההכתרה השתתפו רבנים ור"מי הישיבה לצד עשרות מהתלמידים הנרגשים. המשגיח הגר"ח מישקובסקי פתח את המעמד בדברי חיזוק כשבמהלכם הקריא בפני הנוכחים את הסכמתו של מרן ראש הישיבה הגראמ שך זצ"ל לספרו הראשון של הגר"י סטפנסקי בו כינה אותו באופן נדיר במילים ״ ת"ח אמיתי״. בנוסף סיפר שמרן ה'אבי עזרי' אמר כי ברצונו למנותו לרבה של קרית ספר וכשאמרו לו שאין לגר״י סטפנסקי כל קשר לרבנות הגיב מרן הרב שך כי "ר׳ יעקב סטפנסקי בכל מקום שיהיה יצליח".

הגאון הרב יעקב סטפנסקי רה"י תורה בתפארתה (צילום: כיכר השבת)

במרכז טקס ההכתרה נאם מרן הגראי"ל שטיינמן שבירך את התלמידים ואת ראש הישיבה החדש באומרו כי "בעזרת ה' הישיבה תגדל ותפרח ותקבל פני משיח במהרה עם אלפי תלמידים ושיזכו להתעלות בתורה ויראת שמיים". במהלך דבריו אמר הגראי״ל ביטוי נדיר על הישיבה בהמליצו את הפסוק: "ויהי לצנינים בעיניהם".

כזכור הישיבה החדשה נוסדה במהלך החורף האחרון לאחר שהפילוג הליטאי ״חדר״ לתוככי ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה וחלק מהבחורים החליטו בהוראת גדולי ישראל לעזוב את הישיבה ולהעתיק את מקום לימודיהם לישיבה החדשה שהוקמה באשדוד עבור ה״פורשים״. הערב כאמור נסגר מעגל כאשר לישיבת תורה בתפארתה מונה ראש ישיבה ת״ח בברכתו ובהכוונתו של מרן הגראי״ל שטיינמן.

הגראי"ל עם רבני הישיבה במעמד ההכתרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר