מהפך מדהים

לפני 6 שנים - חילוני; היום - הזוכה בגמר חידון ההלכה

6 שנים לאחר שעלה על דרך המלך ושב אל אלוקיו, זכה הרב רז חזן בגמר "חידון ההלכה" שערך רדיו "קול ברמה". "אני מודה לקב"ה על כל הסיעתא דשמיא שהיה איתי לכל אורך הדרך", אמר בשיחה לכיכר השבת. אחיו: "התורה עשתה אותו לבעל כישרון אדיר" (כיכר)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גמר חידון ההלכה אשתקד (באדיבות קול ברמה)
עשרות בני אדם השתתפו הערב (חמישי) באולמי "שירת ירושלים" בבירה בתוכנית גמר "חידון ההלכה העולמי" ששודרה מידי שבוע בתחנת הרדיו "קול ברמה". בסיומו של הערב המותח, הוכרז הרב רז חזן כמנצח בתחרות. מלבד התואר הנחשק, הזוכה ישלשל לכיסו חמישה עשר אלף שקלים.
21 רבנים התמודדו בתוכנית שהחלה לפני שלושה חודשים, מידי יום ראשון התכנסו הרבנים בחדר האוכל של ישיבת "אור החיים" בשכונת הבוכרים בבירה, ושקדו - יחד עם הרב אופיר מלכה והשדרן ניר קפטן - על הלכות משנה ברורה חלק ב'. לשלב הגמר העפילו ארבעה מתמודדים: הרבנים יניב חן, דוב גלאור, דוד סאני והזוכה רז חזן.
אחיו של הזוכה היטיב לתאר את הדרך מעוררת ההשראה בה צעד אחיו מעולם ההבל אל העולם ההלכה: "אני רק רוצה לקדש שם שמיים, אחי הרב חזן בעל תשובה 6 שנים, רק שתדעו שבבית-הספר הוא בקושי קיבל תעודה של ציונים. אנחנו למדנו בבתי-ספר חילוניים. הוא לא סיים בית-ספר תיכון, היו זורקים אותו ממוסד למוסד עד שהוא הגיע למוסדות שד' ירחם מלהתחבר לחברים האלה".
כשקולו נרגש המשיך האח לספר על השינוי: "תראו מה זה תורה ומה זה חינוך רגיל, התורה עשתה אותו לבעל כישרון אדיר, היא הוציאה ממנו את מה שיש בו באמת. בית-הספר הרגיל לא הוציא ממנו אפילו קצת".
הזוכה הרב יניב חזן אמר ל"כיכר השבת" רגע אחרי זכייתו: "אני מודה לקב"ה על כל הסיעתא דשמיא שהיתה איתי לכל אורך הדרך. אני מודה לרב מלכה שגרם לנו לדעת איך לומדים משנה ברורה וגרם לנו לאהוב את התורה".
תוכנית "חידון ההלכה העולמי" סיימה היום את עונתה השלישית. התוכנית הבאה תעסוק בהלכות שבת ותחל בחודש חשוון תשע"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר