רשת "יששכר באוהלך": מנסים להציל ולמנוע את הקריסה

רשת "יששכר באוהליך" של הגר"א ויסבורד, עומדת בפני קריסה. כעת, התגייסו נאמניו של מרן הגראי"ל שטיינמן לנסות ולהציל מה שניתן ומנסים לאתר נגידים שיסייעו למטרה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

האם רשת הכוללים "יששכר באוהליך" תנצל ברגע האחרון מקריסה טוטאלית? בימים האחרונים, לקראת תחילתו של זמן קיץ, מסתמן אור קלוש בקצה המנהרה כשהמדובר הוא על המצוקה הקשה הפוקדת את רשת הכוללים בראשותו של הרב אלחנן ויסבורד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים פועלים רבנים ועסקנים לגייס סכומי כסף בכדי להציל את הרשת מקריסה. "אם כולם יסייעו באמת, יש ניצוץ של תקווה שיהיה אפשר להציל לפחות את חלק מהסניפים מפני סגירה ולאפשר את המשך לימודם של מאות אברכים ברוגע ובשלווה".

מתברר כי לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" ובעקבותיו בכלי תקשורת נוספים, על כך שבעקבות הפגיעה הקשה והקיצוצים האכזריים בתקציבי ההמשלה כמו גם השפעת המצב הכלכלי העולמי על היקף התרומות מחו"ל, הודיע ראש הכולל הרב ויסבורד על סגירת חלק גדול מהסניפים מה שגרם לפיטוריהם בפועל של מאות אברכים, התגייסו נאמניו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לנסות ולהציל את הרשת ואת מאות האברכים מקריסה כלכלית ופעלו בכדי לאתר נגידי עם שיוזילו מכספם להחזקת הרשת.

גורמים המעורבים בנעשה מסבירים ל"כיכר השבת" כי נעשים מאמצים רבים בכדי לכסות את ה"בור התקציבי" שנוצר. "כרגע הכסף עדיין לא הגיע אבל ברור שמנסים בכל המישורים והדרכים להשפיע על נדיבים להזרים חמצן שיסייע לפחות להחזיק את הראש מעל המים".

לדבריהם, אין עדיין פתרון מוחלט וכי להם לא ידוע על אדם ספציפי שהבטיח תרומת ענק. "הציפייה הטבעית היא שקבוצת אנשי עסקים תומכי עולם התורה תתגייס בסופו של דבר ותציל את הרשת מקריסה".

"מה שהיה כבר לא יהיה וגם הסכומים שמדברים עליהם לא יפתרו את כל הבעיות אולם יסייעו להחזיק לפחות חלק מהאברכים שיחושו רווחה כשחרב הפיטורין תפסיק להיות מונפת מעל ראשם", הם מבהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר