תשע נשים נבחנו למשגיחות כשרות

בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית, ועל בסיס פסיקתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, תשע נשים עשו היסטוריה כשנבחנו היום לתפקיד משגיחות כשרות. תמונות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הרבנות הראשית)

בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית, ועל בסיס פסיקתו ההלכתית של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, תשע נשים עשו היסטוריה כשנבחנו היום (רביעי) לתפקיד משגיחות כשרות.

זהו צעד היסטורי בו נשים נבחנות במבחני ההסמכה מטעם הרבנות הראשית לישראל. ברבנות אומרים כי הנשים שיעברו את המבחן בהצלחה יוכלו להיקלט כמשגיחות כשרות על ידי המועצות הדתיות ברחבי הארץ.

הרב לאו השתתף לפני שלושה חודשים במושב הפתיחה של הכנס השנתי של בעלי אולמות, במהלך דבריו התייחס הרב לעתירה של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) שמבקשת לאשר לנשים לכהן כמשגיחות כשרות ואמר כי "העתירה לבג"ץ מיותרת משום שניתן להעסיק משגיחות כשרות באולמות".

בהמשך דבריו אמר הרב לאו כי הוא "תומך ברפורמה בתחום העסקת משגיחי כשרות, תוך הפעלת מנגנון העסקה באמצעות חברות כח אדם, כאשר יקבעו סדרי עבודה מוסדרים ומוסכמים. הרב הראשי אמר כי כיום הבעיה שהוא ניצב בפניה הינה חוסר יכולת אכיפה בשל מגבלות החוק, המאפשרות לרב העיר לעשות את כל העולה על רוחו".

פסיקתו של הרב הראשי הרב דוד לאו עוררה פולמוס הלכתי, הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים ומפוסקי הרבנים בעיר, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הלכתית אין בעיה בכך".

"אבל יש תשובה אצל רבי משה פינשטיין, יש כאן בעיה אחרת שמשגיח כשרות צריך להיות גם אדם קשה, צריך להיות יותר חשדן וקצת שוטר, ואישה לא כל-כך מתאימה לתפקיד הזה. בעיקרון לא הייתי אומר שיש בעיה הלכתית", אומר הרב שלזינגר

"זו לא בעיה רוחנית", מוסיף הרב ומסביר כי הבעיה היא בעיקר בכך שהנשים לא תוכלנה לעמוד על דעתן במצבים בו בעל הבית מצריך התנהגות קשוחה, "אלא בעיה שצריך להיות אדם חזק, לפעמים צריך לצעוק על בעל הבית ואין זה טבעה של אישה שתעשה כך כי בעלי המקומות הם אנשים לא תמיד ישרים ולפעמים צריך לנהוג איתם בקשיות עורף ואישה לא מתאימה לזה, פשוט לא מתאימה".

הרב אומר באופן נחרץ כי הנושא עלול להביא לפגיעה בכשרות: "תיקח אישה דתית או חרדית, בדרך כלל היא אישה עדינה, מנטלית היא לא מתאימה. בוודאי שבסוף זה ייפגע בכשרות, אם היא לא תהיה מספיק חזקה - ממילא היא תרצה להתפשר, ודאי שזה יפגע בכשרות. משגיח צריך להיות אדם חזק. אדם שהוא חלש אופי לא מתאים להיות משגיח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר