פרשת הגניבה: הרשת סוערת; "היטלר צדק"

גניבת הענק של רב ומספר חרדים בארה"ב מסעירה את הרשת, והתגובות האנטישמיות מככבות: "היטלר צדק בנוגע למלוכלכים. יהודים תמיד ינסו לקחת לכם את הכסף" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
דמות חרדי. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום גניבת הענק של ארבעת החרדים בארה"ב, גרמה לאומת הרשת להסתער על ההזדמנות להכות ביהודים, ולהוכיח לכולם שוב כמה גזענות ואנטישמיות נמצאת בה.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסמה הפרשה בה מככבים רב ואברכים חרדיים מניו יורק המואשמים בגניבה של למעלה מ-12 מליון דולר, שיועדו לסיוע לילדים נכים.

על פי החשד, הכספים נלקחו על ידי הנאשמים למטרות אישיות כגון, שיפוץ בתיהם, הנחות בקייטרינג ומימון עסקי קוסמטיקה של קרובי משפחה.

כאמור, הרשת סוערת בעקבות פרסום הפרשה, כאשר התגובות האנטישמיות מתפרסמות במקומות שונים ברשת. "צריך לתת לילדים לסקול אותם למוות", כתב אחד הגולשים. אחר כתב: "יהודים תמיד ינסו לקחת ממכם את הכסף. שיתביישו להם".

גולש אחד הגיב: "היטלר כ"כ צדק בנוגע ל"אנשים" המלוכלכים האלו". גולש אחר הגיב על זה ואמר: "פרחח, איך אתה אומר דברים כאלו. אתה כנראה אדם לא מוצלח. מרגיש רע בשבילך".

אחרים כתבו: "יהודים חושבים שהכל מגיע להם"; "טיפוסי ליהודים"; "הרב לעולם לא ייכנס לכלא" ו"לא מפתיע בכלל".

גולש אחד כתב כי "זה לא מפתיע אותי. מה שמפתיע אותי שזה התפרסם, כי הם מאוד טובים בדרך כלל לטייח את הדברים האלו". גולש אחר כתב בסתמיות - "יהודים", כאשר אחרים כתבו: "תרבות ראוותנית"; "יהודים תמיד מרגישים כאילו הם ראויים יותר מכל השאר. כאילו הם הגזע העליון".

מנגד, אחרים דווקא ניסו להרגיע את הרוחות וכתבו תגובות בסגנון של "אל תכתימו קהילה שלמה בגלל מעשים של מעטים".

והיו גם כאלו שסיפקו את התגובות הציניות ה-כל כך מוכרות מהרשת: "זה לא כשר"; "מזל טוב"; "אוי ווי" ו"אוי, לא טוב".

כזכור, ארבעת החשודים המרכזיים בפרשה הם, הרב שמואל היילר, איירה קורמן, רוי הופמן ודניאל לניאדו. הארבעה הובאו אמש (שלישי) בפני בית המשפט, כשאם יורשעו הם צפויים לעונש של עד 25 שנות מאסר. בין העבירות בהן הם מואשמים: גניבה חמורה, זיוף רשומות ועוד.

הרב שמואל הילר (מתוך שידורי רשת abc)
החשודים הנוספים בפרשה (מתוך שידורי רשת abc)

הכסף שנגנב, כך לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, נועד עבור מרכז התפתחות הילד בקווינס, בכדי לספק שירותי חינוך מיוחדים לילדים נכים תושבי השכונות קווינס, וילאמסבורג ובורו פארק.

אחת משכנויו של הרב הילר, טענה בראיון לערוץ טלוויזיה מקומי כי הוא חף מפשע: "הוא אדם נהדר, אנחנו בטוחים בחפותו עד שתוכח אשמתו". עורך הדין של הרב הילר סיפר כי הרב הכחיש בבית המשפט את האשמות המיוחדות לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר