ההישג שח"כ דב ליפמן מציג: רב ראשי אחד

חבר הכנסת דב ליפמן מסכם שנה, ומצביע על ההישגים המרכזיים שלו: חוק רב ראשי אחד לו מתנגדים הרבנים הראשיים, ושילובם של "אלפי חרדים", כדבריו, בשוק התעסוקה (חרדים, צפו)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דב ליפמן (צילום: פלאש 90. וידאו: מתוך ערוץ היוטיוב של "יש עתיד")

חברי הכנסת של "'יש עתיד" בראשות השר יאיר לפיד מסכמים בזה אחר זה את השנה הראשונה וההישגים שלהם במשכן הכנסת, הח"כ הנחשב לחרדי, דב ליפמן, בחר להציג את הישגיו בכך שהוא עובד בימים אלו על חוק שיקבע כי במדינת ישראל יהיה רק רב ראשי אחד, בניגוד לדעתם של הרבנים הראשיים עצמם וגדולי ישראל.

בסרטון שמציגה "יש עתיד" אומר ליפמן: "עכשיו במדינת ישראל יש שני רבנים ראשיים, ולדעתי אנחנו לא צריכים את זה. יזמתי חוק שיש רב ראשי אחד, אנחנו עם אחד עם, גורל אחד, עם תורה אחת. בעתיד יהיה רק רב ראשי אחד".

במהלך הדיונים בכנסת, תקף ח"כ ישראל אייכלר את חוק הרב הראשי ואמר: "המטרה הנסתרת, שבסוף תהיה רבה רפורמית ולא רב לא אשכנזי ולא ספרדי".

מועצת הרבנות הראשית לישראל הוציאה גם היא הודעת התנגדות לחוק בה נאמר: "ראוי לה למדינת ישראל שבראשה יעמדו שני רבנים ראשיים, כשהאחד מהם אחראי על הצד המשפטי - נשיא בה"ד הרבני הגדול; והשני אחראי על מועצת הרבנות הראשית ויישום החלטותיה".

גם רב הדלי"ם שלמה אבינר תקף את חוק הרב הראשי שקובע כי יהיה רק רב ראשי אחד ואמר: "כוונת המבטלים היא שתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים יופקע מהרב הראשי ויועבר לשר המשפטים. כלומר מטרה של חילון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר