מיוחד: מה יאמר הרב יצחק יוסף בפגישתו עם האפיפיור?

הרבנים הראשיים לישראל ייפגשו עם האפיפיור פרנסיסקוס המבקר בארץ. מיוחד בכיכר השבת: מה יציג הראשל"צ הרב יצחק יוסף לפרנסיסקוס, ואיזה סיפור תלמודי יקריא לו? (מיוחד, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ביקור האפיפיור בישראל: מחר (שני) ייפגשו הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו עם האפיפיור פרנסיסקוס, ב"היכל שלמה" בירושלים.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הגר"י יוסף צפוי לענוד במהלך הפגישה 'לוחות הברית' מזהב, שקיבל אביו מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ביום הכתרתו לפני ארבעים שנה לרב הראשי לישראל.

את לוחות הברית קיבל הרב יצחק יוסף מאביו שבועות ספורים לפני פטירתו, עם היבחרו לתפקיד הרב הראשי לישראל. הר עובדיה קרא לבנו והעניק לו את הלוחות באומרו: "אתה עוד תצטרך את זה".

לפי התכנון, הראשל"צ הרב יצחק יוסף יראה לאפיפיור כי בלוחות הברית אותם הוא עונד, יש מצוות שבין אדם לחברו מצד אחד ומצד שני מצוות שבין אדם למקום, כדי ללמד שיש חובה על מצוות בין אדם לחברו וכי יש להן משמעות חשובה.

הגר"י יוסף מספר את סיפור הלוחות (צילום: Jack sithon)

הגר"י יוסף יספר לאפיפיור את המעשייה מהתלמוד עם רבי שמעון בן שטח, שתלמידיו קנו חמור אשר ענד מרגלית והוא הורה להם להשיב אותה למוכר הישמעאלי שהגיב ואמר: "ברוך אלוקי שמעון בן שטח". למה לא אמר "ברוך שמעון בן שטח"? כי ללא מוראו של מקום, של האלוקים, אין בין אדם לחברו".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בעקבות העובדה שהאפיפיור הביא עמו רב קונסרבטיבי, הרב אברהם סקורקה, הגר"י יוסף הזמין לפגישה רב חרדי, הרב יצחק סאקא, רבה הספרדי של ארגנטינה, וחבר קרוב של האפיפיור עוד מימיו כקרדינל בבואנוס איירס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר