חסיד חב"ד במכתב לר"ע לוד: "למה אתה מתנכל לנו?"

ראה"ע והחרדים בלוד נאבקים ללא הפסקה. חסידי חב"ד בעיר טוענים כי ראש העיר מתנכל באופן לא מובן ל'כל דבר שבקדושה'. זאת לאחר שצו הריסה נשלח למקווה החדש (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יאיר רביבו (צילום: פלאש 90)

בשבוע שעבר הגיעו מתפללי בית-הכנסת "בית אריה" בלוד וגילו לתדהמתם כי פקחי העירייה הגיעו למקום ובידם צו הריסה כנגד המקווה הנמצא בימים אלה בשלבי בנייה מתקדמים. הצו המדובר לא הראשון שהוצא נגד מוסדות רוחניים בעיר מאז נכנס לתפקידו עו"ד יאיר רביבו אל כס ראש העיר.

מחאתם של התושבים החרדיים נשמעה אך נדם קולו של ראש העיר, שברצותו מאשר בנייה וברצותו מאשר הריסה וההפך. לאור זאת החליט, מנדי, חסד חב"ד שהתגורר בילדותו בעיר לוד, לשגר מתכתב אל ראש העיר. במכתב שתוכנו התפרסם ב-COL, כתב מנדי: "היום אינני תושב העיר לוד אך גדלתי בה וקרובי משפחתי דרים בה, וכמו כן אני צורך את חדשות חב"ד. אני יודע שאתה אדם דתי וראוי בכל קנה מידה, ואני גם יודע שחסידי חב"ד בלוד תמכו בך. שמחתי כשנבחרת לראשות העיר, ונמלאתי תקווה כי סוף סוף העיר חסרת המזל הזו תאיר לה השעה, ואין לך אדם שאין שעה ואין לך מקום שאין לו שעה".

החסיד שרתח מזעם לנוכח צווי ההריסה שהלכו והתרבו בחודשים האחרונים, קבל על כך בהמשך מכתבו: "לכן אני מלא תמיהה ופליאה, חסידי חב"ד בלוד הם לא רק אנשים מקסימים, הם גם אנשי עמל, ורובם אינים אמידים. זה לא מונע מהם להיות מאירי פנים, דבקים בתורה מתוך אהבת ישראל. רבים מהם יש להם כל כך מעט אבל עושים ומעניקים כל כך הרבה, והדברים כלל אינם באים לפרסום".

"אחד מיסודות החסידות - מיסודו של מרן הבעל שם טוב הקדוש זכותו יגן עלינו - לטבול במקווה בכל יום, ובערבי שבתות וימים טובים. בגלל שערורייה לה גרמה המועצה הדתית בלוד לפני כעשור ומחצה - מצבו של המקווה של חסידי חב"ד בלוד (היחיד הפעיל באופן יומיומי) הוא מחריד. הוא נורא". כתב עוד.

החסיד כותב כי אין בכוונתם לצאת למאבק משפטי משום מצוקתם הכספית של באי המקום: "נכון, אין לחסידי חב"ד שבלוד מספיק כסף להשקיע בזה, ולא בעורכי דין ובכיוצא בזה. אבל אין לי ספק כי הקב"ה שומע קול זעקת אביון העשוק והנגזל. אני יודע מהיכרות אישית כי כל תוחלתם ותפילתם של מרבית אנשי השכונה (בלי העין הרע שמכפיל עצמו בכל כמה שנים) - היא להיות חסידים טובים, יראי השם ומאירי פנים".

"למה כבודו מתנכל להם", תהה בזעם כותב המכתב, "עד שסוף סוף המקווה קרוב להיבנות, כבודו בא ונלחם בהם, כאילו היו הגרועים באויביה של העיר. כואב לי. אני יודע שהסיכוי שכבודו יקרא מייל זה הוא קלוש".

זמן מה לאחר מכן, שיגר ראש העיר מכתב משלו בו כתב: "באשר לשיכון הרי שאני נחשב כשליח הרבי לעיר לוד ולכן בטח שאינך צריך לשכנע אותי בנחיצות המקווה. חד עם זאת דינא דמלכותא דינא והואיל והיו הלשנות של כמה.. לגורמי שלטון מעליי ידיי כבולות וכעת המשימה קשה יותר. אני משקיע ימים ולילות לסייע בעניין ואני מאמין שעם רצון טוב של כל הגורמים יהיה בעזרת השם מקווה מפואר. שבוע טוב וחג שבועות שמח".

לפני שלושה שבועות, ארבעה חודשים אחרי שראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו, הוציא צו הריסה ללשכתו של הרב ברוך יורקוביץ' המכהן כרב חסידות חב"ד בלוד, שנבנתה כחלק ממבנה בית הכנסת 'בית אריה' המרכזי בשכונת חב"ד, נהרסה הלשכה כליל.

בעירייה טענו אז כי המבנה אינו חוקי ולכן מוטלת עליהם החובה להרוס את המבנה. לעומת זאת אמרו בחב"ד כי מדובר בהתנכלות מכוונת.

התושבים טוענים לאיפה ואיפה בהתנהלותו של ראש העיר, לדבריהם בעיר קשה למצוא בנייה שאין בה חריגה ולמרות זאת לא ניתן להם צו הריסה: "בעיר הזו ישנה בנייה בלתי חוקית ולא שמעתי את ראש העיר נלחם בהם עם צווי הריסה", אומר אחד התושבים ותוהה: "מדוע לרב שתמך בו בבחירות הוא כן מוציא צו הריסה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר