חשיפת "כיכר השבת"

העונש לרב מנדלסון: נזיפה, אזהרה והחזרת התקציבים

הרב יחיאל מנדלסון, מנהל הסמינר החרדי 'דרכי רחל' בשכונת גבעת שאול בירושלים עבר שימוע במשרד החינוך בחשד לרישום כוזב • בתום השימוע הוחלט על נזיפה לרב מנדלסון ואזהרה כי באם מקרה זה יחזור אל עצמו יבוטל רישיון המוסד. בנוסף, הוא החזיר את התקציבים שקיבל עבור הרישום הכוזב (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
עבר שימוע, הרב יחיאל מנדלסון (צילום ארכיון: אלי קובין)

חשיפת "כיכר השבת": הרב יחיאל מנדלסון, מנהל הסמינר החרדי 'דרכי רחל' בשכונת גבעת שאול בירושלים - מהסמינרים החשובים במגזר החרדי, עבר אתמול (ראשון) שימוע במשרד החינוך בחשד לרישום כוזב. העונש: שלילת תקציב, נזיפה ואזהרה.

לפי הפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת", בתום השימוע הוחלט על נזיפה לרב מנדלסון ואזהרה כי באם מקרה זה יחזור אל עצמו יבוטל לאלתר רישיון המוסד שלו בירושלים ותקצובו יישלל.

לצד זאת, מאז חשיפת הפרשייה, אולץ מנדלסון להשיב למשרד החינוך רטרואקטיבית את כל התקציבים שקיבל כתוצאה מהרישום הכוזב.

במהלך השימוע, אשר התקיים בפני מנכ"לית משרד החינוך ומנהל המחוז החרדי, חזר בו מנדלסון מטיעוני העבר שהציג וטען כי הרישום הכוזב התבצע בטעות ובתום לב, טענה אשר הפתיעה את הנוכחים בהליך המשמעתי.

מנדלסון אף הביע חרטה על הנעשה והתחייב כי מקרה זה לא יחזור על עצמו.

קראו עוד:

לפני כחודשיים, נחשף לראשנה ב"כיכר השבת" כי הרב מנדלסון הוזמן לשימוע בלשכתה של מנכ"לית משרד החינוך בחשד כי ערך רישום כוזב של תלמידות בסמינר, לשם קבלת תקציב.

הסיפור החל כאשר לפני כשלוש שנים, פתח הרב מנדלסון סמינר בעיר החרדית 'ביתר עילית' לטובת בנות המקום, אך החל מהשנה הראשונה, בקשתו של הסמינר להעניק לו רישיון נדחתה ולאחר שהמשיך לפעול אף הוצא לו צו סגירה. כך היה גם בשנה השנייה לפעולת המוסד ובשנה האחרונה, השלישית.

על פי חשד משרד החינוך, בכל שלושת השנים האחרונות, התלמידות בסמינר נרשמו על ידי הרב מנדלסון בסמינר הראשי שלו בירושלים, על אף שבפועל למדו בסמינר בעיר ביתר אשר פעל, כאמור, ללא רישיון תוך שעומד נגדו צו סגירה.

עם תחילתה של חקירה מטעם משרד החינוך בנושא הבחינו פקידי המשרד כי התלמידות נמחקו לפתע באופן ידני מרשימת התלמידות בסמינר בירושלים, מה שהיה נראה במשרד החינוך כניסיון לכאורה לטייח את הרישום הכוזב.

ניסיונותינו הרבים להשיג את תגובת הרב יחיאל מנדלסון עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר