קורס רבנים צבאיים: פחות חרדים, יותר דתיים

גורמים ברבנות הראשית הצבאית אומרים כי בקורס הקצינים שיפתח ברבנות הצה"לית ישתתפו חרדים רבים, אולם מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מספר החרדים נמוך (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ משוחח עם המועמדים (צילום: באדיבות המצלם)

קורס רבנים צבאיים לחרדים? ביום שלישי האחרון נערך בבית החייל בירושלים כנס לתיאום ציפיות והכנה מוקדמת לחיילים שאמורים להתגייס לקורס קצינים ברבנות הצבאית. במסגרת הכנס שוחח עימם הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ ומפקד הקורס.

גורמים ברבנות הצבאית אמרו כי בקורס שיפתח בעוד פחות מחודש ימים ישתתפו חרדים רבים, אולם מבדיקת "כיכר השבת" עולה שלא כצעקתה, ובכנס ההכנה שהתקיים השבוע השתתפו רק 25 חיילים חרדים מתוך 100 חיילים.

גורם ברבנות הצבאית אמר ל"כיכר השבת" כי באחרונה יש פחות דתיים שמביעים נכונות להתגייס לרבנות הצבאית: "באחרונה פחות דתיים רוצים להתגייס לרבנות הצבאית ולהמשיך בתנאי קבע, זאת משום שלפני שנים כשאני התגייסתי הייתה לי אפשרות לבחור בין עבודה אחרת לצבא, ובצבא הציעו יותר כסף אז הלכתי. אבל היום בעבודות באזרחות יש יותר כסף מהצבא".

לאור זאת, קובע הקצין כי למרות המצב בקורס הנוכחי, בשנים הקרובות נראה יותר חרדים מתגייסים לרבנות הצבאית "הערכה שלי כי בחודשים הקרובים נראה יותר חרדים מתגייסים ופחות אנשים מגויסים מהציבור הדתי לאומי, אני מדבר כמובן לקורס קצינים".

הקורס המדובר יכשיר צעירים לתפקיד רבנים בגדודי המילואים במגוון יחידות צבאיות. עם תחילת הקורס יגיעו הצעירים החרדים והדתיים אל בה"ד 1 השוכן ליד מצפה רמון בו מתקיימים כל קורסי הקצינים בצה"ל.

החיילים יעברו קורס שיימשך שישה שבועות, לאחריו יעברו קרוס נוסף, במשך שבועיים ימים בבית הספר להכשרה מקצועית של הרבנות הצבאית בבה"ד 11 שבמחנה צריפין.

הצוערים יעברו קורסים בנושא טיפול בחללים, סוגיה שבה צה"ל מתמודד בחודשים האחרונים עם מחסור בחיילים המוכנים לעבור קורסים מסוג זה.

החיילים יוצאים לסיורים ביחידות הקצה ובמוצבים ולומדים תכנים הנוגעים למבנה הרבנות הצבאית, על עבודתם המתואמת של כל סגלי הרבנות הצבאית ועל המשימות הייחודיות שמוטלות על הרב הצבאי בגדוד, בחלק זה לומדים הצוערים לעומק את ארבעת התחומים המרכזיים ברבנות הצבאית: תודעה היהודית, טיפול בחללים, כשרות והלכה, הם לומדים לא רק ידע תאורטי אלא גם מתרגלים את הנלמד, הלכה למעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר