ב"אגודת ישראל" מאוכזבים מיעלון: "חשבנו שיבין את הרגישות"

בכירים באגודת ישראל הגיבו למכתבו של השר יעלון ובו הודיע כי החליט לדחות את הבקשה לאפשר התייצבות נפרדת לצעירים: "חשבנו ששר הביטחון יבין את הרגישות" (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון יעלון (צילום: פלאש 90)

מכתבו של שר הביטחון משה בוגי יעלון, בו הוא משיב בשלילה לבקשתם של חברי הכנסת משה גפני, מאיר פרוש ואריאל אטיאס בסוגיית ההתייצבות הנפרדת של המלש"בים בני 16.5 הנקראים ללשכות הגיוס, התקבל באכזבה רבה בקרב חברי הכנסת של תנועת אגודת ישראל. "לא לתשובה זאת ציפינו וייחלנו", אומר גורם בכיר בתנועה החסידית.

הגורם שלא הסתיר את ציפיותיו המוקדמות מיעלון הסביר: "חשבנו ששר הביטחון יבין לעומק את מצב העניינים הרגיש ויבוא לקראתנו בנושא המהותי הזה של התייצבות הבחורים הצעירים. דווקא מכיוון שאנחנו הסברנו כמה פעמים במהלך המפגש כמו גם לאחריו עד כמה חשוב הנושא לגדולי האדמו"רים המבקשים בסך הכל שצעירי הבחורים (גילאי 16 וחצי) יוכלו להתייצב ללא החשש להיתקל בבעיות צניעות ובמקום בעל אווירה חילונית ופרוצה".

"שר הביטחון שמע את הדברים לאורך כל הפגישה שהתקיימה, והדברים אף נשלחו אליו בכתב, הסברנו עד כמה למנהיגים הרוחניים של הציבור החסידי חשוב שהבחורים הצעירים יוכלו להגיע במרוכז ללא ביטול תורה גדול וללא חשש מחשיפה לתכנים בלתי ראויים ולמראות אסורות".

"דווקא בגלל שמדובר בצעירי הצאן," הוסיף הגורם "הרי שלאדמו"רים ולרבנים חשוב לדעת שאם הם מאפשרים לתלמידי הישיבה להגיע ללשכות הגיוס הרי שאין חשש מנפילה רוחנית חלילה, ולכן קיווינו ששר הביטחון יבין את הרגישות הגדולה ויבוא צעד קטן לקראת הציבור החרדי ומנהיגיו בעניין זה".

"התשובה במכתב כאילו והדבר אינו אפשרי מבחינה טכנית מגוחכת ומבישה" ממשיך הגורם, "זאת מאחר שלרבנים ולראשי הישיבות מדובר בעניין מהותי של שמירה על קדושת הבחורים, ואילו בתגובה הצבא משיב כי אינו יכול בשל עניינים טכניים כאלו ואחרים להתגמש מעט".

"חבל מאוד. צר לנו שבגלל דבר שכזה יפלו חלילה כל ההבנות בין הצדדים בסוגיה הרגישה של ההתייצבות". אומר הגורם.

באגודת ישראל אמרו הצהריים כי עדיין לא ברור כיצד ינהגו כעת האדמו"רים החסידיים בנושא המשך התייצבותם של בחורי הישיבות בני ה-16.5, כשההערכה כעת בעקבות המכתב הינה שבחסידויות כדוגמת ויז'ניץ וסלונים (למרות השינוי שחל בהם כלפי המתייצבים בבקו"ם החרדי בגילאי 18 ומעלה) בהן נאסרה ההתייצבות, צפוי האיסור להימשך כלפי שכבת גיל זאת, וזאת בעקבות דחיית הבקשה לאפשר התייצבות נפרדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות