פרסום ראשון: נאום היהדות של אריאל שרון • האזינו

חצי יובל שנים לאחר הצ'אנס שניתן לאריאל שרון לשכנע את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לבחור בליכוד כמועמדת לראשות הממשלה, חושף עורך בקהילה אברהם דוב גרינבוים בטורו את נאומו של שרון • כיכר השבת מביא את הקולות בפרסום ראשון (חרדים)

אברהם דוב גרינבוים | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון רש"י)

בימים של פיוס חד צדדי מפי בכירי מפלגת השלטון, האומרים שניתן לחזור לברית הישנה: ליכוד-חרדים, פניתי לארכיוני הקט ודליתי קסטה בעלת סלילים. נכתב עליה בכתב יד צפוף ובעט אדום: מועצגה"ת של אגו"י, מלון ויז'ניץ, כ"ב בכסליו תשמ"ט, בהשתתפות אריק שרון.

לאחר בחירות 1989 ניסו הימין והשמאל לקנות את לבה של אגודת ישראל, שזכתה בשישה מושבים בכנסת. שרון ביקש לבוא ולשכנע את חברי המועצת, וצלח. הנה התמלול:

"אני מכיר אישית רבים מבין המכובדים שיושבים כאן. אני חושב שאני יכול לומר, וזה דבר שלדעתי יכול בהחלט להתקבל, שקיימת ברית ארוכת שנים בין הליכוד לבין אגודת ישראל... באופן בסיסי קיימת כיום ברית שהיא למעלה מ-11 שנה בין הגופים הללו בממשלות השונות. עם כל הבעיות שהיו הברית הזו עמדה, ואני חושב שהיא הייתה חשובה לשני הצדדים.

"אני לא אומר שאצלנו כל האנשים הם שומרי מסורת. מראש אני אומר שלא. אבל בליכוד יש קשר ויחס למסורת ישראל וליהדות. אני תמיד חוזר ואומר: לפני כל דבר אחר אני יהודי. אני לא אומר זאת רק בפניכם. אני מדבר לפני הרבנים הרפורמים שבאו לראות אותי. אני, בראש ובראשונה, יהודי.

"...הליכוד היא מפלגה יהודית, ולפי דעתי השאלה שעומדת היום: עם מי הולכים? האם הולכים עם מפלגה שהיום כדי שיהיו לה שישים נמצאות שם המפלגות הערביות התומכות באש"ף מול מפלגות יהודיות? זו השאלה עכשיו.

"אני רוצה לומר לכם, מכובדיי הרבנים, שלפני שבאתי הנה דיברתי עם ראש הממשלה (יצחק שמיר, א.ד.ג.). אני אמרתי: ...מעולם לא הבטחתי דבר שלא ביצעתי אחר כך. אפילו דבר אחד. אם זה בעניין ספיחי השמיטה או בדיקת הסרכות. אני כבר מומחה בממשלה להסברת הדברים.

"...לכן הלכתי לראש הממשלה: אני רוצה עוד פעם לוודא אצלך האם אתה עומד במלוא התקיפות על ביצוע החוק מיהו יהודי? אני הולך כאן לרבנים, לוקח על עצמי אחריות גדולה. הוא חזר ואמר באוזניי שחרף כל מיני פרסומים שמתפרסמים הוא עומד על כך שהחוק הזה יבוצע. אני רוצה לומר לכם: רק הליכוד יהיה מסוגל להעביר את החוק הזה... יש החלטה אצלנו. אמרתי את זה לראש ישיבה (ה'פני מנחם' מגור זי"ע, א.ד.ג.) לפני כמה שבועות, ואני חוזר ואומר: במידה ונצליח להקים ממשלה, נעמוד על כך שהחוק הזה יעבור.

"אני פונה בקריאה להמשיך בדרך המשותפת יחד ולא לתת יד למי שמקים ממשלה (שמעון פרס, א.ד.ג.) שנשענת על קולות המפלגות הערביות התומכות באש"ף. אני פשוט לא מעלה בדעתי שהמפלגה שהיא הכי יהודית מכל המפלגות שקיימות בארץ תיתן יד לערבים מול מפלגה יהודית".

אני רק תמה אם זהו אותו שרון שנתן את ידו לערבים והעניק להם את רצועת עזה בטובו. ממנה יצאו המחבלים השבוע וחטפו את מיטב בנינו.

• טורו של אברהם דוב גרינבוים מתפרסם ב"בקהילה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר