החייל הופתע: תפילה על החטופים ב... אוטובוס

נוסעי קו 402 מבני ברק לירושלים הופתעו כאשר אחד הנוסעים ביקש להתפלל לשלום החטופים. כל הנוסעים נענו ואחדמהם המשרת בצה"ל התרגש ותיעד את הרגע. צפו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: 0404)

העם היהודי כולו נושא תפילה לשחרורם של שלושת תלמידי הישיבה גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח שנחטפו לפני אחד עשר ימים ומאז אין מידע באשר לגורלם.

הבוקר (שני) נוסעי קו 402 שיצא מבני ברק אל ירושלים, הופתעו נוכח בקשתו של אחד הנוסעים החרדים לומר פרקי תהילים בצוותא להצלת הנערים.

הנוסע החרדי הוא הרב חיים בנימין קירשנבוים שמידי בוקר וצהרים מוסר שיעור דף יומי בקו המדובר. הבוקר העדיף הרב לבקש מהנוסעים להתפלל לשלומם של החטופים, במקום הלימוד הקבוע.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר על שיזם: "לפני שאמרתי תהילים, אמרתי להם, רבותי אני רוצה לספר לכם סיפור, כל אחד צריך להרגיש כאילו זה אבא שלו, אח שלו או הבן שלו אז הוא אומר אחרת את התהילים, כך שביקשתי מהם שיגידו תהילים בכוונה כמו שצריך וכך אחרי ההקדמה אמרנו תהילים".

"אנשים התרגשו ואנשים אמרו פרקי תהילים פסוק בפסוק עם תפילות לבורא עולם שישחרר אותם ושירחם עליהם", מספר הרב קירשנבוים. ומוסיף, "אמרתי להם כי כל השומר שבת כהלכתו יכול להגיע לדרגה גבוהה, אם אנחנו לא זכינו לבטל את הגזרות הרעות סימן שאנחנו לא בסדר".

הרב ביקש מהנוסעים שיקבלו קבלות שיעמדו לזכות שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו: "אנחנו צריכים להתחזק בשמירת שבת ובלימוד הלכות שבת. ביקשתי מהם שכל אחד יקבל על עצמו בלי נדר ללמוד שתי הלכות כל סועדות שבת ובכך הקדוש ברוך יעזור שהחטופים יחזרו לביתם בשלום".

אחד מהנוסעים המשרת בצה"ל סיפר לחדשות 0404 על שהתרחש: "הייתי החייל הבודד באוטובוס בקו 402 מבני ברק לירושלים. 99 אחוז מנוסעי האוטובוס היו חרדים. פתאום, באמצע הנסיעה, קם אדם חרדי ושאל בנימוס את הנוסעים אם לא אכפת להם שהוא יאמר תהילים וכמה מילים לשלום שלושת הנערים החטופים. כמובן שיושבי האוטובוס הסכימו מיד".

החייל החילוני לא יכל שלא להתרגש וברגע אחד מחשבותיו על האוכלוסייה החרדית השתנו: "באותו הרגע ראיתי כמה יפה העם שלנו. החרדי לא עשה רושם על אף אחד. אין פה חילונים, אין פה תקשורת ואין לו רבע מושג שצלמתי את הכל בטלפון שלי. הוא פשוט עשה מעשה והתפלל בצורה אמיתית וכנה לשלומם. אני מודה: התרגשתי מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר