הקרב על "ימין צדק"

תגרה יומית בבית הכנסת: שוטרים עיכבו ח"כ לשעבר

יעקב כהן, חבר הכנסת לשעבר מטעם "אגודת ישראל", עוכב על ידי המשטרה לאחר שנחשד כי השתתף בתגרה היומית בבית כנסת המריבה 'ימין צדק' בבני ברק. במקביל, כשברקע מאיים צו סגירה למקום, חושפים חסידי גור מסמכים שלטענתם מוכיחים את שליטתם על המקום. הליטאים: המסמכים לא נחתמו מעולם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

קרב השליטה על בית הכנסת: תקרית אלימה נוספת אירעה הערב (שלישי) בבית כנסת המריבה "ימין צדק", חסידי גור הטוענים לבעלות על מבנה התקוטטו עם אברכים ליטאים שנמצאים במקום למעלה מעשר שנים. במהלך המהומה, אף עוכב על ידי המשטרה חבר הכנסת לשעבר יעקב כהן, נציג חסידות גור, לאחר שנחשד כי היה שותף במהומה. לאחר שתושאל במקום על ידי שוטרים ובפעילות של חבר המועצה שמחה שטיצברג- הוא שוחרר.

בתוך כך, חושף הערב עו"ד אלקנה בישיץ המייצג את חסידי גור, מסמך שנחתם לדבריו בין הנהלת בית הכנסת לאברכים הליטאים ובו נכתב כי עליהם לפנות את המבנה כשיידרשו לעשות זאת.

בהסכם שנוסח לפני כעשר שנים נכתב כי האברכים יעשו שימוש במבנה בית הכנסת אך ורק לשם תפילה, כשמובהר ומוצהר בזאת כי אין במתן רשות השימוש במבנה בכדי ליצור לאברכים כל זכות או חזקה או טענה כנגד בית הכנסת, וכמו כן בידי בית הכנסת הזכות לדרוש מהאברכים להפסיק לעשות שימוש במבנה מכל סיבה שהיא וללא נימוק, זאת על פי הודעה מוקדמת של 7 ימים מראש כשאז על האברכים להחזיר את המפתחות מיד עם הפסקת תפילתם במבנה.

בית הכנסת "ימין צדק" בבני ברק (צילום: ישראל כהן)
שוטרים בבית הכנסת, אמש (צילום: ישראל כהן)

בסעיף נוסף נכתב כי האברכים לא יהיו זכאים להיבחר לוועד בית הכנסת ולא יהיו בשום אופן חברי עמותת וועד בית הכנסת. לדברי עו"ד אלקנה בישיץ המייצג את חסידי גור, "המסמך מוכיח שחור על גבי לבן כי כל הימצאותם של האברכים במקום במשך 10 השנים האחרונות הייתה בזכות ועל תנאי וכעת הגיע הזמן שיפנו את המקום".

"זה לא שלהם, שיגידו תודה על כל אותה תקופה ויחפשו כעת מקום אחר להתפלל בו" אומר בישיץ שאף מאיים לתבוע מהם סכומים שלטענתו חסרים בקופה הציבורית.

מנגד, נציגי המתפללים הליטאים מגיבים ואומרים כי לא מדובר במסמך רשמי ומייצג. לדבריהם "מדובר בטיוטה ישנה שכלל לא נחתמה לבסוף על ידי שני הצדדים, ולפיכך היא אינה מחייבת אף אחד". לטענתם, גם חברי המועצה הוותיקים שמצדדים בחסידי גור הינם מיעוט, והשאר תומכים דווקא בהישארותם של המתפללים הליטאים.

כך או כך בכוונת המשטרה ככל הנראה להוציא צו סגירה למבנה, זאת עד לסיום הדיון המשפטי בין הצדדים בתקווה שיתקיים כבר בעתיד הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר