רבני ערים מתריעים: פוגעים בכשרות

כנס חירום, בהשתתפות רבנים ומורי הוראה, נערך בבני ברק, זאת במטרה לעצור את הפירצה במערך הכשרות: "זו פגיעה אנושה לעולם הכשרות והרבנות בישראל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים בכינוס (צילום: שוקי לרר)

בשעות הצהריים (שלישי) נערך בבני ברק כנס חירום בהשתתפות רבנים ומורי הוראה על מנת לעמוד על חומת הכשרות כנגד המבקשים להזיק להידורי הכשרות בארץ ולפגוע בשחיטה המהודרת.

הכנס התקיים בעקבות תלונות הרבנים על שרשרת מקרים שאירעו בחודשים האחרונים, בהם התערבו גורמים שאינם דתיים בנושאי ההלכה של מערכות הכשרות, ובכך ביקשו להביא לפגיעה ממשית בכשרות.

בעקבות האירועים, התאגדו הרבנים והתכנסו לדיון חירום על מנת לטכס עצה על הדרכים בהם ניתן לעצור את התופעה הפסולה.

במהלך הכנס הועלו בפני הרבנים מקרים קשים שאירעו לאחרונה בעקבות התערבותם של הגורמים הזרים, ויכלו להביא למצב שבהם חלילה יכשלו יהודים באכילת נבילות וטריפות, עקב ההתערבות האבסורדית.

הרב ציון כהן, רבה של אור יהודה, התבטא בכנס בחריפות ואמר כי "זו לא מערכה אישית של רב כזה או אחר. זו פגיעה אנושה לעולם הכשרות והרבנות בישראל, והדבר עלול להביא לקריסת עולם הכשרות".

הרבנים החליטו כי מהכינוס תצא קריאה אישית לרבנים הראשיים לישראל ולרבנות הראשית לדאוג לטבלת שכר למשגיחים והמפקחים, כפי שיש לרבני המשחטות, זאת כדי למנוע התערבות גורמים חיצוניים בנושאי הכשרות.

הרבנים בכינוס (צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר