החילונים בצפת יוצאים למאבק: לבחור את רב העיר בבחירות

תושבים חילונים בצפת יוצאים למאבק הקורא להגבלת כהונתו של הרב הראשי המקומי. ויקי אלקבץ, חברת המועצה: "חייבים שגם רב עיר ברשויות המקומיות ייבחר בהליך בחירות" (מקומי, צפת)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רב העיר צפת שמואל אליהו (צילום: פלאש 90)

החודשים האחרונים מתנהלים בעיר צפת לא מעט מאבקים בין חילונים למוסד הרבנות בעיר, ובעיקר עם האוכלוסייה החרדית והדתית. היום (רביעי), החליטו החילונים לצאת למאבק נוסף, במסגרתו הם מחתימים עצומה ומנסים לגייס את חברי-הכנסת למען הגבלת כהונתם של רבני הערים.

ויקי אלקבץ, חבר מועצת עיריית צפת, שעומדת בראש המאבק, הסבירה הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" את ההצעה: "אני מבקשת שחברי-הכנסת יציעו הצעת חוק שהגיע הזמן, כמו שאני הולכת להתמודד במערכת בחירות, כמו שהנשיא הולך להיבחר וכמו שרב ראשי נבחר, במדינה מתוקנת של היום, חייב שרב עיר ברשויות המקומיות גם ייבחר בבחירות".

"הגעתי למצב הזה אחרי מה שקרה בצפת ואחרי שפנו אליי תושבים בצפת וסיפרו על התנהלותו של הרב שמואל אליהו, אמרתי מה קורה פה?", היא אומרת. לדבריה, ישנה סיבה נוספת לדרישתה, "מה שקרה כאן בטקסים של יום השואה ויום הזיכרון, אמרתי, רגע, אני רוצה להבין, רב ראשי ברשויות המקומיות לא נבחר? התחלתי ללמוד את הנושא והבנתי שלא. או שהוא מקבל את זה בירושה או כמינוי ואני אומרת לא יכול להיות שזה יקרה במדינה מתוקנת".

חברת המועצה החילונית אומרת כי ישנם לא מעט חרדים שתומכים בהצעתה, אך דרישותינו לקבל את שמותיהם, נתקלו בסירוב: "יש תמיכה רבה, לא יכול להיות שלרב יהיו כוחות על, כל החיים. אין שום סיבה. הרבה חרדים תומכים בזה, אני מקבלת המון פניות ותמיכה מהם. הם לא רוצים להיחשף בשלב זה".

הצעה זו אינה חדשה, בעבר היה זה חבר-הכנסת, אלעזר שטרן (התנועה) שהציע כי כהונת רבני הערים תוגבל לעשר שנים, כאשר הרבנים יוכלו להיבחר לכהונה נוספת אך בפעם השנייה בה יתמודדו הם יועמדו לבחירת הציבור. כיום, רבני הערים נבחרים לכל החיים.

שטרן הוסיף והציע בהצעת החוק שלו שנדחתה כי טווח הגילאים של רבני הערים יהיה מגיל 40 ועד 70 - בדומה לרבנים הראשיים לישראל, וכן יובטח ייצוג נשי באסיפה הבוחרת. ח"כ שטרן, הסביר אז כי "ההידבקות להפרדה העדתית מביאה לריחוק נוסף בין היהדות המבדלת לבין המוני עמך בית ישראל הזקוקים לשירותי הדת במדינה. הדברים אמורים בעיקר באשר לעמיתינו שאינם משויכים לקהילות דתיות או אינם פוקדים את בתי הכנסת דבר יום ביומו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר