תושבי רמת בית שמש ג' נגד רה"ע אבוטבול: "אין מקווה"

תושבים ברמת בית שמש ג' יוצאים למאבק כנגד ראש העיר משה אבוטבול, זאת מאחר ואין עדיין מקווה במקום. נציג התושבים ל"כיכר השבת": "זה שלטון חרדי. צריכים לטפל בזה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר בית שמש מזה אבוטבול (צילום: פלאש 90)

עשרות מתושבי השכונה החרדית רמת בית שמש ג' יוצאים למאבק כנגד העירייה והעומד בראשה, ראש העיר משה אבוטבול. לטענתם, מאז רגע אכלוס השכונה אין במקום מקווה טהרה, ועליהם ללכת למקווה אחר השוכן במרחק רב משכונתם.

משה, נציג התושבים, הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על המאבק: "בשכונה אין אף מקווה ויש הלכה בחושן משפט שזהו סכנה להתגורר במקום חדש שאין בו מקווה ובעירייה עוד לא התחילו את העבודות לבניית מקווה חדש. הם מדברים על עוד שנתיים וחצי וצריך לומד שכיום יש למעלה ממאתיים משפחות ובעוד כמה חודשים יהיו עוד שבע מאות משפחות ואין מקווה".

לדבריו, "בשבת וחג אין אפשרות ללכת למקווה ואנחנו צריכים ללכת למקווה אחר במרחק הליכה של למעלה מ-50 דקות ומדובר בדרך מאוד מסוכנת בלילה".

נציג התושבים אומר שמצופה היה מעירייה שראשיה חרדים, שהנושא הרוחני ייפתר באופן מיידי: "מדובר כאן בעירייה חרדית, בשלטון חרדי ואתם מאכלסים כאן משפחות חרדיות אז בטרם הגעתנו תקימו מקווה. מילא שלא יהיה מקווה בחודש או בחודשיים הראשונים אבל אם זה לוקח זמן אז תתכוננו קודם. השכונה הזו נמצאת בתהליכי בנייה כבר למעלה משלוש שנים, אז תבנו כבר מקווה".

"בוא נאמר שהעירייה עשתה טעות, אז לפחות הם יכולים עדיין לתקן אותה עכשיו, מדוע צריך להמתין עוד שנתיים וחצי עד שייבנה מקווה חדש?" הוא אומר, "הנושא הזה צריך להיות בראש ובראשונה, זה א-ב. בעירייה צועקים כל הזמן שמקווה טהרה זה חשוב, ובמציאות כלום".

לא התקבלה תגובת עיריית בית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות