עזות ד"לית

זעזוע • מנחם רהט פוער פיו על הגר"ש כהן: "מרן חש"ך"

העיתונאי הד"לי מנחם רהט, פוער את פיו נגד נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, מכנה אותו כ"מרן חש"ך" ומאשים אותו כי האסון הנורא בחטיפת הנערים אירע באשמתו, לא פחות • מנחם רהט שב על קיאו בשיחה עם "כיכר השבת": "מרן חש"ך הוציא לעז ודיבה על ציבור גדול וירא. זה מעשה נבלה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו דוד זר; צילומסך: "מצב הרוח")

עזות ד"לית: העיתונאי הד"לי מנחם רהט, פוער את פיו נגד נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן ומכנה אותו "מרן חש"ך" (חכם שלום כהן. י"כ), ומביא לפילוג מחודש בעיצומם של ימי אחדות בכל עם ישראל בעקבות חטיפת שלושת הנערים.

במאמר שכתב רהט בעיתון הדל"י "מצב הרוח", הוא מקשר בין חטיפת שלושת הנערים בני הציונות הדתית לבין נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וכותב: "אולי האסון בא מפני שמנהיג ש"ס, מרן חֹש"ך, חירף וגידף יהודים תמימים על לא עוול?".

כך ולא אחרת, בעזות מצח, מתבטא רהט על נשיא מועצת חכמי התורה, ומכנה אותו בכינויי גנאי.

בהמשך הוא מנסה להאשים את הציבור החרדי השוכנים בעולם התורה כי אולי החטיפה באה "בשל השתמטותם ממצוות הגנת ישראל מיד צר, של אלה שאינם לומדי תורה אבל מתבצרים בהיכלי הישיבות? אם כבר חשבונאות-על, אז בואו נלך עם זה עד הסוף".

מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל נגד "הבית של גויים"

כזכור, הגאון הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע ובכיר רבני הציונות הדתית רמז כי החטיפה הגיעה בעקבות גל החקירה האנטי דתי: "אם נחשוב שהצרות באות במקרה ולא בגלל מעשינו, הקדוש ברוך הוא יעניש אותנו על עצם מחשבה זו.. ישנה מתקפת חוקים שהמכנה המשותף שלהם הוא פגיעה וכרסום בצביון היהודי של חיינו הציבוריים".

בשיחה עם "כיכר השבת", מנחם רהט לא חוזר מהביטוי ומנסה בתירוצים רבים להצדיק את דבריו, כששוב אינו בוחל בביטויים חמורים כלפי אחד מגדולי ישראל ושב על קיאו.

"מרן חש"ך הוציא לעז ודיבה (כמעשה המרגלים להבדיל שגם הם היו גדולי הדור) על ציבור גדול וירא ולמעשה פסק שדינו למיתה (לגבי עמלק נצטווינו להכרית זרעו). זה מעשה נבלה בבחינת נבלה נעשתה בישראל שלא יסולח ולא יכופר עליה, אא"כ יואיל האיש לחזור בו מאיוולתו", אומר רהט בחוצפה.

לדבריו: "כל עוד לא חזר בו יש להתייחס אליו כאל רודף. העובדה שהוא ת"ח (לטענת חסידיו) אינה מהווה תעודת חסינות. עובדה היא שהרב עובדיה עצמו הסתייג מדברי הבלע של לפיד החשך ואמר: 'יש לי הרבה תלמידים עם כיפות סרוגות ומעולם לא הבדלתי. איך אפשר שאדם ישנא תלמידיו? ואהבת לרעך כמוך. כולם אהובים'. הגיע הזמן שהאיש הזה יחזור בו וכל עוד הוא עומד במריו ראוי הוא להיות 'מרן חשך'".

לשאלתנו, למה ראה לנכון להתבטא בעזות שכזו דווקא בימים של אחדות בעם ישראל וליצור מחדש את הפילוג בעם, אומר רהט: "למה לא? כל דקה שעוברת מבלי שהאיש חזר בו מהווה מן הסתם קטגוריה על עם ישראל וחובת כל אדם הישר עם מצפונו להוקיע דברי קטגוריה חמורים אלה. מי שמעורר מחלוקת הוא מי שמגדיר ענף חשוב בעם ישראל, שבניו שוכבים ברגע זה במארבים להצלת ישראל, כעמלק, רח"ל, דומה שאין לו חלק ונחלה באלוקי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר