משבר ב"שארית ישראל": הגאון רבי מרדכי גרוס פורש?

ממודעות שפורסמו בבני ברק עולה כי הגאון רבי מרדכי גרוס לא יפעל במסגרת מערך הכשרות של בד"צ "שארית ישראל" בשמיטה, אלא יפעיל מערך עצמאי משלו. לקראת פרישה? (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי מרדכי גרוס (צילום ארכיון: אלי סגל)

הגר"מ גרוס פורש משארית ישראל? שיתוף הפעולה שתוכנן בין הגאב"ד הגאון רבי מרדכי גרוס להנהלת בד"צ שארית ישראל ירד לטמיון, כך עולה ממודעות שפרסמו אנשיו של הרב גרוס בשבוע האחרון בבני ברק, ומהן עולה כי יפעיל מערכת כשרות עצמאית בשנת השמיטה.

במודעות שהופצו ועוסקות במתן הכשר לסחורה חקלאית נכתב: "הננו להודיע לציבור המדקדקים כי חפץ ה' הצליח בידינו לסדר חלוקת פירות וירקות למהדרין במהלך שנת השמיטה", כשבהמשך פורטו הדקדוקים עליהם מקפיד הבד"ץ. ככל הנראה, בהמשך תפורסם גם רשימת חנויות בהן יחלקו את הסחורה המדוברת.

הלוגו שמופיע על המודעה הוא של בד"צ "חניכי הישיבות" בראשותו עומד הגאב"ד הגאון רבי מרדכי גרוס, הדבר מגיע בניגוד להשערות המוקדמות לפיהן הרב גרוס יפעל יחד עם "שארית ישראל" במהלך שנת השמיטה הקרובה.

(צילום: כיכר השבת)

המודעות המדוברות, גרמו לשמועות בציבור החרדי לפיהן הרב גרוס לקראת פרישה סופית משארית ישראל. גורם המעורה בנושא אומר עם זאת כי "אי אפשר להסיק מכך שהרב גרוס בדרך לפרישה סופית מהבד"צ, הגר"מ גרוס מפעיל מערכת כשרות פרטית ונפרדת מ'שארית' בתחומים שונים, אז עכשיו הוא יפעיל בצורה עצמאית גם את המערך בשמיטה". עם זאת הוא מוסיף כי: "אף אחד לא יודע לאן הדברים יגיעו".

בתגובה לפניית "כיכר השבת" בנושא אמר הרב רפי מנת, בעל השליטה ב"שארית ישראל" כי הוא "המום מהפרסומים", אך סירב להתייחס באריכות לנושא. את תגובת "חניכי הישיבות" לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר