למה לא מתייחסים להצתות בתי הכנסת בישראל?

"בעוד שבחו"ל מתייחסים לחומרה לתופעות של הצתת בתי הכנסת, בארץ אין כלל התייחסות לתופעה", כך אמר ח"כ אברהם מיכאלי במהלך דיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת הפנים והגנת הסביבה דנה הצהריים (שלישי) בהצעתם לסדר של חברי הכנסת אברהם מיכאלי (ש"ס) ויעקב ליצמן (יהדות התורה), שעסקה בתופעה לכאורה של שריפת בתי כנסת. במהלך הדיון שמעה הוועדה דיווחים על שריפת בתי כנסת בתחנת הדלק דור אלון שבכביש 6 ובפתח תקווה.

חברי הכנסת שנכחו בדיון אמרו פה אחד כי "מדובר בתופעה חמורה ביותר שאינה מקבלת כלל הד תקשורתי ולמעשה הציבור אינו מתייחס אליה כלל". רפ"ק ירון בנימין דיווח לחברי הכנסת שהיו כ- 13 הצתות של בתי כנסת בהשוואה לשבעה מקרים של הצתות על רקע תופעת "תג מחיר".

מתוך מקרים אלו, רק שש הצתות היו מכוונות ואחת מהן היא בוודאות על רקע לאומני. במקרה זה הושלך בקבוק תבערה על בית כנסת. לאחר חקירה מאומצת נתפסו חשודים והם כעת עצורים עד להחלטה אחרת.

ח"כ אברהם מיכאלי אמר בדיון כי "בעוד שבחו"ל מתייחסים לחומרה לתופעות של הצתת בתי כנסת, בארץ אין כלל התייחסות לתופעה. האווירה הציבורית היא כאילו לא קרה כלום". ח"כ ליצמן הוסיף גם הוא כי "בחו"ל ההתייחסות להצתת בתי כנסת חמורה כי רואים בכך סימן לפעילות אנטישמית".

ח"כ דוד צור שניהל את הישיבה סיכם את הדיון ואמר כי "ברור לי שהנושא מצוי בטיפול המשטרה בסדר עדיפות גבוה. עם זאת תוצאות החקירות לא מרשימות. אני מצפה מהמשטרה לדווח על ההתקדמות בחקירות, במיוחד בחקירת הצתת בית הכנסת בכביש 6. שריפת בתי כנסת - תופעה חמורה. יש בה סממנים של ערעור על הריבונות ועל קיומנו בארץ", סיכם ח"כ צור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר