מבצע "אנשי הקש"

חשש חרדי: "אתרא קדישא ישתלטו על משרד הדתות"

גורמים המקורבים למשרד הדתות טוענים כי אנשי "אתרא קדישא" - הפועלים למניעת בנייה במקומות בהם יש חשש לקברי ישראל, שתלו 'אנשי קש' במכרז לתפקיד הממונה על נושא הקברים באגף לשירותי דת, ובכך יפעלו בסמכות המדינה בכדי לעצור בניה במקומות שונים. "הם ישתלטו על המשרד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אנשי אתרא קדישא מפגינים נגד חילול קברים בבית שמש (צילום ארכיון: פלאש 90)

בכירים חרדים בענף הבנייה פנו ל"כיכר השבת" בטענה כי אנשי "אתרא קדישא" - הפועלים לעצירת בניה במקומות בהם יש חשש להימצואתם של קברי יהודים, עומדים להתשלט על המשרד לשירותי דת.

לטענת הגורמים, מחר (שני) אמור להיערך מכרז לתפקיד הממונה על על נושא הקברים באגף לשירותי דת ואנשי "אתרא קדישא" שתלו "אנשי קש" שמועמדים לתפקיד. בכך, על פי הגורמים, יצליחו אנשי "אתרא קדישא" להשתלט על המשרד ולפעול בסמכות בכדי לעצור מתחתי בניה שונים.

כידוע, בשנים האחרונות מתנהל בציבוריות החרדית מאבק מר, שפרץ גם אל מלפני הקלעים, בשאלת מעמדו של ארגון 'אתרא קדישא'. הארגון, שמטרתו הרשמית והמוצהרת הינה "לשמור מפני פגיעה בקברי ישראל", ושבעבר זכה להכרה פנימית חרדית, הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר שנוי במחלוקת, זאת עקב הפרשיות השונות שנכרכו בשמו.

כזכור, בשנה האחרונה הידרדר מעמדו של הארגון עוד יותר זאת על רקע פרשת חפירות הקברים בבית שמש (מתחם גלובנציץ) כשבמהלך המאבק אף איבדו ב'אתרא קדישא' חלק מהתמיכה בתוככי חוגי העדה החרדית.

אלא שאם אנשיהם יצליחו לזכות מחר במכרז נראה שמעמד הארגון יעלה בצורה משמעותית, ורבים העוסקים בענף הבניה, שסבלו מפעילותם של אנשי אתרא קדישא, חוששים מהמצב.

כאמור, על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", המכרז כולו נועד לכאורה בכדי להחליף בתפקיד את הרב שלום פריד, הממונה על נושא הקברים באגף לשירותי דת, לדמות אחרת שתיבחר במכרז.

לדעת גורמים הבקיאים בנושא, אנשי 'אתרא קדישא' התמודדו במכרז באמצעות אנשי קש כאלו ואחרים מתוך מטרה למנוע את מינויו מחדש של הרב פריד, שפעל לדעת כולם באופן מקצועי, אך פגע במעמד הארגון הקנאי.

לדברי אותם גורמים, המעורים בפרשות השונות, החשש הוא מפני מצב בו נציג שתול של אתרא קדישא שישלוט בנושא הקבורה במשרד הדתות, דבר שעשוי לגרום לחיזוק כוחם של אתרא קדישא ומפגיניהם בנושא מאבקי הקבורה.
לדבריהם, "הדבר יביא לכך שאנשי "אתרא קדישא" ישתלטו על המשרד".

מנגד, גורמים אחרים טוענים כי המכרז הינו מקצועי לחלוטין וכי אין הטיה מסויימת לטובת עמדה כזו או אחרת. לדבריהם, מי שייבחר לתפקיד יפעל ללא משוא פנים לתועלת העניין ללא שום קשר לארגון כזה או אחר.

עם זאת, אנשי "אתרא קדישא" לא מסתירים את רצונם העז שהרב פריד ינושל מתפקידו. לטענת גורם המקורב לארגון, "הרב פריד הינו התגלמות הרוע. אנחנו נשמח אם הוא לא ישמש אחראי מטעם המשרד בעניין".

עם זאת, גורמים המקורבים ל'אתרא קדישא' אומרים כי "לא היו דברים מעולם וכי מעולם הם לא ביקשו להשפיע בדרכים עקלקלות על המהלכים הציבוריים".

"'אתרא קדישא' הינו ארגון שכפוף לגדולי ישראל המתווים את דרכו ורק על פיהם הוא פועל ויפעל גם בעתיד" אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר