40 שוחטים ב'מילועוף' משביתים את העבודה ומתבצרים במפעל

40 שוחטים במפעל 'מילועוף' בעכו המאוגדים בארגון 'כוח לעובדים', משביתים את עבודתם בשל סכסוך עם חברת הקבלן, מתבצרים במפעל ומונעים כניסת שוחטים חלופיים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה)

ארבעים שוחטים במפעל 'מילועוף' בעכו המאוגדים בארגון 'כוח לעובדים', משביתים את עבודתם זה היום השני, משום שלטענתם חברת הקבלן המעסיקה אותם הודיעה להם על פיטורין החל מהשנה הבאה. החל מהבוקר (שני) הם גם מתבצרים במפעל.

העובדים המתבצרים מונעים את עבודתם של העובדים החלופיים אשר הגיעו להחליפם כאשר מולם ניצבים עשרות שוטרים. העובדים הבהירו כי יתנגדו לכל פינוי מצד השוטרים.

לטענתם, השוחטים החלופיים הובאו למקום בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים. העובדים מזכירים כי מאבקם החל לפני שלושה חודשים, עת החל סכסוך עבודה עם חברת הקבלן המעסיקה.

מאז ועד לתחילת מבצע צוק איתן קיימו העובדים שלוש שביתות בנות חצי שעה כל אחת, במחאה על התערבות הנהלת המפעל במשא-ומתן הקיבוצי מול חברת הקבלן.

סבי עמר יו"ר ועד העובדים, אמר הבוקר כי עד כה הם נמנעו מלצאת למאבק בעקבות המצב הביטחוני: "עד כה נמנענו מהשבתת המפעל לאור המצב הביטחוני הרגיש. בנוסף הבהרנו כי נמנע מצעדים ארגוניים במהלך ביקורת של האיחוד האירופי בשבוע שעבר, וזו התודה שאנו מקבלים - פיטורים לקראת השנה החדשה".

וועד השוחטים והבודקים במפעל 'מילועוף' הפך לוועד יציג בתחילת 2014. במהלך המשא-ומתן מול חברת הקבלן שנמשך עד לראשית מרץ, הודיע חברת "המאיר" כי אינה יכולה להמשיך במשא-ומתן בשל לחצים שהופעלו מצד הנהלת המפעל.

איתמר פרחי המלווה את איגוד השוחטים והבודקים הארצי מטעם כוח לעובדים, מסביר כי "הפגיעה המתמשכת בזכויות העובדים, הסירוב להכיר בהתאגדויות העובדים והמחיר הנגבה מהמפעל ומהציבור, מבהירים את הצורך להסדיר אחת ולתמיד ובאורח רוחבי את מעמדם של השוחטים בישראל".

"אנו עדים להפרות מתואמות של זכויות העובדים בין חברות הפורום, ועל כן ייתכן כי לא יהיה מנוס מהפעלת שביתות הזדהות במשחטות שונות בכל רחבי הארץ", מסכם פרחי.

בחברת 'מילועוף' אומרים בתגובה כי הנהלת מילועוף החליטה להפסיק להעסיק את השוחטים באמצעות חברות קבלן ולעבור להעסקה ישירה של השוחטים בעצמה וכפועל יוצא, היא מסיימת את ההתקשרות עם חברות הקבלן.

מההנהלה נמסר כי בימים אלה החברה קולטת את השוחטים כעובדים מן המניין והם ייהנו מההסכם הקיבוצי הנהוג בחברה ומכלל ההטבות ומהן ם נהנים עובדי מילועוף. "אנו מעדיפים לשלם ישירות לעובדים במקום לשלם דמי תיווך לחברה קבלנית", אומרים בהנהלת החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר