צפו: שוחטי 'מילועוף' מפגינים נגד המעסיק

עשרות שוחטים במפעל 'מילועוף', שהשביתו את עבודתם לאחר שפוטרו על ידי חברת הקבלן שמעסיקה אותם, יצאו אמש להפגין מחוץ לביתו של המעסיק עקיבא ברנט. צפו בוידאו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יניב בר אילן, כוח לעובדים)

עשרות שוחטים במפעל 'מילועוף' בעכו המאוגדים בארגון 'כוח לעובדים', שהשביתו את עבודתם משום שלטענתם חברת הקבלן המעסיקה אותם הודיעה להם על פיטורין החל מהשנה הבאה, יצאו אמש (שלישי) להפגין מחוץ לביתו של המעסיק עקיבא ברנט.

השוחטים הצטיידו בשלטים וברמקולים, והפגינו בפתח בביתו ברחובות. המפגינים צעקו: "הבנאדם הזה הוא עבריין גדול. הוא פושע. מוכר את העולם הבא בשביל כסף. הוא גזל לכולנו את הפרנסה פשוטו כמשמעו".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר יו"ר ועד העובדים, סבי עמר, כי "הנהלת 'מילעוף' החליטה שלא יוקם בה ועד שוחטים ויהי מה". לדבריו, "עקיבא ברנט הקבלן משתף איתם פעולה גם במחיר של גזל. גזלו כאן פרנסה משישים משפחות, לא נעבור על כל בשתיקה".

לטענתם, השוחטים החלופיים הובאו למפעל בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים. העובדים מזכירים כי מאבקם החל לפני שלושה חודשים, עת החל סכסוך עבודה עם חברת הקבלן המעסיקה.

מאז ועד לתחילת מבצע צוק איתן קיימו העובדים שלוש שביתות בנות חצי שעה כל אחת, במחאה על התערבות הנהלת המפעל במשא-ומתן הקיבוצי מול חברת הקבלן.

ועד השוחטים והבודקים במפעל 'מילועוף' הפך לוועד יציג בתחילת 2014. במהלך המשא-ומתן מול חברת הקבלן שנמשך עד לראשית מרץ, הודיע חברת "המאיר" כי אינה יכולה להמשיך במשא-ומתן בשל לחצים שהופעלו מצד הנהלת המפעל.

בחברת 'מילועוף' אומרים בתגובה כי הנהלת מילועוף החליטה להפסיק להעסיק את השוחטים באמצעות חברות קבלן ולעבור להעסקה ישירה של השוחטים בעצמה וכפועל יוצא, היא מסיימת את ההתקשרות עם חברות הקבלן.

מההנהלה נמסר כי בימים אלה החברה קולטת את השוחטים כעובדים מן המניין והם ייהנו מההסכם הקיבוצי הנהוג בחברה ומכלל ההטבות ומהן ם נהנים עובדי מילועוף. "אנו מעדיפים לשלם ישירות לעובדים במקום לשלם דמי תיווך לחברה קבלנית", אומרים בהנהלת החברה.

ביקשנו את תגובתו של עקיבא ברנט אך זה סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר