ליל שבת בבני ברק: שוטר רשם דו"ח לצעיר חרדי בגלל פיצוחים

ישעיהו, צעיר חרדי תושב העיר בני ברק, צעד בליל שבת בצומת הרחובות השומר-רבי עקיבא וכמעט נעצר בברוטליות ע"י השיטור העירוני שביקשו לתת דו"ח על הפיצוחים שזרק (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: השומרים, למצולמים אין קשר לכתבה)

לא מתחשבים ברגשות: ישעיהו, צעיר חרדי תושב העיר בני ברק, לא ישכח את ליל שבת האחרון, לאחר שכמעט נעצר בעקבות פיצוח גרעינים.

היה זה בעת שצעד בפינת הרחובות השומר-רבי עקיבא בבני ברק, שוטר מהשיטור העירוני הורה לו לעצור וביקש לרשום לו דו"ח לאחר שזה פיצח גרעינים וזרק את קליפותיהם על הרצפה.

הסיפור התרחש סמוך לשעה 01:00 בליל שבת, ולדברי הבחור החרדי, למרות כל תחינותיו כי הוא אדם השומר שבת, השוטר לא הקשיב וניסה להכניסו בכוח לניידת ולבסוף רשם לו דו"ח.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר ישעיהו את גרסתו למה שאירע: "בערב שבת צעדתי עם חבריי בבני ברק, כשברשותי בקבוק בירה, ופיצחתי פיצוחים לתוך שקית. השוטר עצר לידי וביקש שאזרוק את הבירה".

"לאחר מכן הוא עצר את רכבו ויצא משם וביקש ממני להזדהות בפניו", מספר ישעיהו, "כמובן שהבאתי לו את מספר תעודת הזהות, אך הוא דרש ממני להביא לו את תעודת הזהות עצמה. הסברתי לו שאני אדם חרדי השומר שבת ומשכך נמנע ממני להסתובב עם תעודה שכזו ברשותי".

"הוא ניסה להכניס אותי לניידת המשטרה כאילו אני פושע נמלט", הוא משחזר, "התנגדתי משום שאני בשום אופן לא עולה לרכב בשבת. דרשתי ממנו שאני יצעד יחד אתו ברגל לתחנת המשטרה כפי שמאפשר החוק אך הוא סירב".

לדברי ישעיהו, "לאחר דין ודברים הוא הזמין ניידת משטרה נוספת ולבסוף הם זיהו אותי באמצעות המסוף המשטרתי. השוטר רשם לי דו"ח בסך 250 שקל".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מבדיקת האירוע עולה כי מדובר בדרישה לבצע זיהוי של הנדון לצורך רישום דוח איכות הסביבה לאחר שזה נראה משליך פסולת ברחוב בניגוד לחוק.

"למרות שהנדון היה ללא אמצעי זיהוי ואף סרב לשתף פעולה במלאכת הזיהוי, בכל זאת דווקא מתוך התחשבות בקדושת השבת נמנע השוטר מלעכב את הנדון לתחנת המשטרה ובחר להזמין ניידת אחרת אשר ביצעה זיהוי בשטח, ולאחר רישום הדוח נפרדו ממנו לשלום".

הדו"ח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר