סוף מר

תיעוד קורע לב: הלווייתו של הבחור אהרן סופר ז"ל

מאות בני ישיבות השתתפו במסע ההלוויה רווי היגון של הבחור אהרון סופר ז"ל שנעדר במשך שבוע עד למציאת גופתו ביער ירושלים. הרב קפלן, ראשון המספידים, ביכה את מותו: "הוא היה אחד המתמידים, תמיד כשנכנסו לבית המדרש ראו אותו יושב ליד הגמרא". אחריו הספיד הגאב"ד הגרי"ט וייס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: שלומי כהן כיכר השבת)

נגמר באסון: הלווייתו של תלמיד הישיבה שנעדר אהרון סופר ז"ל, יצאה הבוקר (שישי) משכונת עזרת תורה בירושלים. סופר ייטמן בבית העלמין בבית שמש.

מאות אנשים השתתפו במסע הלווייתו רווית הכאב ויגון של הבחור אהרון סופר שנהרג במהלך טיול שערך עם חברו בסמוך לשכונת עין כרם בירושלים. מסע ההלוויה בראשות רבנים וקרובי המשפחה יצא מהיכל הישיבה בה למד ברח׳ אבן האזל בשכונת עזרת תורה בירושלים והוא ייטמן בבית העלמין בבית שמש בסמוך לקבר סביו.

‫ראשון המספידים הינו הרב קפלן שמבכה את לכתו בעודו צעיר לימים. הוא היה אחד המתמידים, תמיד כשנכנסו לבית המדרש ראו אותו יושב ליד הגמרא. הוא היה בחור מיוחד מלא וגדוש ביראת שמיים ובמידות טובות. תמיד עזר במאור פנים ובלב רחב לכל מי שהיה זקוק לעזרה וסיוע. כואב הלב שהגענו למצב הזה שאנו צריכים לעמוד פה ולהספיד אותו. את הבחור המיוחד הזה. ספד בקול בוכים הרב קפלן. בהמשך צפויים להספיד רבנים נוספים וכן בני המשפחה. האזינו לדבריו.

אחריו דיבר גאב״ד העדה החרדית הגרי״ט וויס שנאם במשך דקות ארוכות על הצורך להתחזק מהאסון הנורא ברוחניות ולהוסיף בלימוד התורה ובמעשים טובים. הקב״ה קורא לנו להתעורר ולעשות תשובה, אמר הגאב״ד וסיים בברכת תנחומים כי מעתה ואילך לא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו ושנזכה בקרוב לביאת גואל צדק ולתחיית המתים אז ירננו כל שוכני עפר. האזינו לדבריו.

לאחר שמיעת דברי ההספדים עלו קהל המלווים על האוטובוסים המאורגנים ומסע ההלוויה ימשיך לעבר העיר בית שמש שם בבית העלמין בעיר ייטמן הבחור אהרון סופר ז״ל לצד קברו של סביו המנוח.

היעדרות, חיפושים וסוף מר

ההודעה על הלווייתו התקבלה לאחר שבמשטרה הודיעו כי הגופה שנמצאה אמש ביער ירושלים היא גופתו של סופר ז"ל. כזכור, אמש נמצאה גופת אדם ביער ירושלים על ידי הצוותים שיצאו לחפש אחר סופר, שנעדר מאז יום שישי שעבר, דבר שהוביל להפסקת החיפושים אחריו.

כאמור, בשעות הלילה הוציאה המשטרה הודעה כי הגופה זוהתה כגופתו של סופר. מהמשטרה נמסר: "בתום בדיקות רפואיות, זוהתה הגופה שנמצאה הערב ביער הסמוך לעין כרם , כגופתו של הנעדר אהרון סופר ז״ל. מבדיקה שנערכה לא עולה חשד לפלילים. הגופה תועבר בשעות הקרובות לידי משפחתו".

כזכור, אמש, לאחר מציאת הגופה על ידי צוותי החיפוש, הגיעו כוחות משטרה גדולים לזירה בה התגלתה הגופה. מהמשטרה נמסר כי "לאחר הערכת מצב שהתקיימה היום בראשות סממ"ר ציון, נצ"מ מוטי לוי, הורחב מעגל הסריקות".

לדברי המשטרה, "השטח הנוסף חולק לגזרות חיפוש, שבמהלכן אותרה בתעלה ביער הסמוך לעין כרם גופת אדם לבושה בבגדים שחורים. רופא מד"א קבע מוות. חוקרי זיהוי מחוז ירושלים ומעבדה ניידת של הזיהוי הפלילי מהמטה הארצי מבצעים פעולות בזירה לאיסוף ממצאים היכולים לסייע לחקירה לבירור נסיבות המוות".

ישראל ארליך מתנדב איחוד הצלה סיפר על רגע מציאת הגופה: "יצאנו מהחפ"ק של איחוד הצלה אני וחברים נוספים שהגיעו לסייע בחיפושים ולאחר כשעה של הליכה רגלית איתרנו גופה בין השיחים. ככל הנראה מדובר בגופת הנעדר. דרך רשת הקשר של איחוד הצלה עדכנתי את המוקדנים שהזעיקו למקום את רכבי השטח של איחוד הצלה וכוחות גדולים של משטרה וזיהוי פלילי שייבדקו את זהותה, מצער שהאירוע הסתיים בטרגדיה כה קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר