אלעד: עשרות ילדות בבית בגלל קרב על קרוואן

תלמידות כיתה ו' בבית הספר "אוהל חיה", נשארו בביתן, זאת לאחר שלבית הספר אין היכן לאכלס אותן. ההורים טוענים כי העירייה הבטיח קראוון ולא הביאה, בעירייה טוענים: "הבאנו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אברהם חזן)

למרות ההצהרות כי שנת הלימודים באלעד נפתחה ללא תקלות, מתברר כי התמונה מעט שונה. תלמידות כיתה ו' בבית הספר "אוהל חיה", נשארו בביתן, זאת לאחר שלבית הספר אין היכן לאכלס אותן.

מה הסיבה למצוקה? תלוי את מי שואלים. ההורים והנהלת המוסד טוענים כי העירייה הבטיחה להם קראוון חדש עבור הכיתה, אך זה לא הגיע. בעירייה טוענים לעומת זאת כי הקראוון הגיע גם הגיע וכי הנהלת המוסד בחרה לעשות בו שימוש עבור מטבח לצוות המוסד.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתבו של ראש העיר לסגנו צוריאל קריספל בו הוא מתחייב להעביר שתי כיתות לימוד עבור המוסד המדובר. "אני מכיר את המוסדות והמצוקה ברחוב רשב"י, במוסדות "אהל חיה", לקראת שנת הלימודים הבאה נדאג להם ל-2 כיתות לימוד, ככל שיהיה מקום להניח את המבנים ברחוב רשב"י".

אחת האימהות אמרה ל"כיכר השבת" כי "הכיתה לא נפתחה כי אין קראוון לאכלס את התלמידות, זאת למרות שהעירייה הביאה קראוון אבל אני לא יודעת מי לקח אותו. כרגע אין קראוון".

"העירייה דואגת ליפות את הכול ולפרסם בעיתונים שהכול בסדר ושלראשונה שנת הלימודים נפתחה ללא תקלות אבל מסתבר שזה ממש לא נכון והם פשוט ניסו ליפות העיר ולומר עד כמה העירייה מוצלחת. לא נותנים לנו פתרונות לילדים שלנו, פשוט כאב לב אחד גדול להורים ולתלמידים", היא מוסיפה.

האם אומרת כי באם הנושא לא יסתדר בהידברות, בכוונתם להשבית את הלימודים במוסד כולו. "אנחנו מתכננים להתכנס יחד כל ההורים בניסיון להגיע לחזית אחידה למאבק. אם נצטרך נשבית את הלימודים במוסד".

בעיריית אלעד מסרו ל"כיכר השבת" בתגובה כי "העירייה העמידה לרשות המוסד כיתה עבור אותם תלמידים, הובטח למוסד מבנה נוסף לאחר החגים. לצערנו, בחרה ההנהלה להשתמש בכיתה שהייתה ברשותה לצרכים אחרים, ולכן הכיתה לא התאכלסה במבנה שהועמד לרשותה".

אברהם חזן, יו"ר ועד ההורים דחה את טענות העירייה ואמר כי "זהו שקר וכזב. המוסדות בנו מכספם הפרטי חדר מורות לפני כשנתיים והעירייה הכריחה אותם להשתמש בו לכיתת לימוד. במשך שנתיים סבלו המורות סבל רב ואוכלסו בחדר של 1.48 מ"ר אותו חלקו יחד עם מורה מתקנת. ראש העיר פרוש הבטיח וחתם בכתב ידו על הקצאת שתי כיתות הן עבור כתה ד' והן עבור כתה ו' כדי שחדר המורות שנבנה לפני שנתיים ישוב לייעודו המקורי".

"במקום זאת סיפק רק מבנה אחד עבור כתה ד' ואילץ את בנות כיתה ו' להישאר ללא מבנה וללא יכולת לפתוח את שנת הלימודים. ובמקום להתנצל ולפתור את הבעיה באופן מידי הוא מתכחש למסמכים עליהם חתם בכתב ידו ומוציא לעז על המוסד כאילו קבל כתה והפך אותה לחדר מורות", הוסף חזן.

בעירייה הגיבו לטענות של ועד ההורים ומסרו "אנו ממליצים לוועד ההורים לבדוק היטב מדוע הנהלת המוסד מתחבאת מאחוריו. הסיבה היא משום שההנהלה יודעת היטב שהסיכום הוא שהמוסד גדל השנה בכיתה אחת וקיבל כיתה אחת, ובנוסף סוכם על מחווה של תוספת עוד חדר ספח בעוד חודשיים. משום מה, בחרה ההנהלה להסתיר מידע זה מההורים, והיא בוחרת להטעות אותם לצערנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר