מהומה בוועדת הכספים

גפני לליפמן: "סתום את הג'ורה שלך, מטומטם"

בשל ניסיון להריץ את ההצבעות בחוק המע"מ בצורה מנוגדת לחוקי הוועדה, פרץ עימות חריף בין ח"כים חרדים לח"כ דב ליפמן. גפני: "סתום את הג'ורה שלך, מטומטם" אורי מקלב צעק לעבר ליפמן בצורה בה מדברים אל כלב "ארצה! ארצה!". ל"כיכר השבת" נודע כי ליפמן מתכוון להתלונן לוועדת האתיקה של הכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: ישי כהן, כיכר השבת)

מהומה במהלך ישיבת ועדת הכספים: בשעות אחר הצהריים (חמישי) נרשם עימות חריף בין חברי הכנסת החרדים לח"כ דב ליפמן מ"יש עתיד". האירוע נרשם לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי יצא מחדר הוועדה למשך כשתי דקות ומי שהחליף אותו היה ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד', טופורובסקי החליט לקחת את המושכות לידיו וניסה להריץ את ההצבעות בחוק מע"מ אפס - דבר בו סלומינסקי נכשל.

בשלב זה, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שמנהל את המאבק נגד חוק מע"מ אפס, קפץ מכיסאו והחל לצעוק לעבר יו"ר הוועדה, כשהוא מוחה על ניסיון המחטף לכאורה. ח"כ דב ליפמן, ניסה להתגרות בחברי הכנסת החרדים, והצליח. הוא התיישב לצד היו"ר הזמני, וצעק: "יש יושב ראש, יש יושב ראש, יש לנו ועדה".

גפני התעלם מליפמן וצעק לעבר היועץ המשפטי של הוועדה והיו"ר הזמני מ'יש עתיד: "עם כל הכבוד, אתה לא תעשה את זה. תסלח לי, אין דבר כזה, מה אתה מדבר שטויות" צעק ודפק בחוזקה על השולחן.

ח"כ דב ליפמן המשיך להתגרות בגפני: "אדוני היושב ראש, תזרוק אותו, אלימות, זו אלימות. לא עם האצבע, לא עם האצבע, זה איום, יש יושב ראש". גפני המשיך לצעוק לעבר היו"ר הזמני שהדבר לא חוקי: "לא היה דבר כזה, חוצפה". אלא שהיו"ר הזמני טופורובסקי המשיך להקריא סעיפים ולהצביע כאשר היועץ המשפטי מעיר לו שהדבר אינו נכון.

ליפמן קרא לעבר גפני: "אתה חוצפן, זו חוצפה וזהו!". בשלב זה נכנס לחדר היו"ר ניסן סלומינסקי, והיועץ המשפטי הביע את דעתו - שהתקבלה - שהצעד של טופורובסקי לא היה חוקי. מקלב העיר לו: "מה אתה חושב שבאלימות הולך הכל?".

ליפמן צעק לעבר גפני: "סוף סוף יש יושב ראש". גפני התעלם וצעק: "חוצפה". לאחר ניסיונותיו הרבים, הצליח ליפמן להרתיח את גפני שצעק לעברו: "תסתום את הג'ורה שלך, מטומטם".

ליפמן: "אתה מדבר על חוצפה?".

אחד מחברי הכנסת: "גפני, זה לא יפה לדבר ככה".

גפני: "אל תגידו לי מה לדבר".

ליפמן: "אתה מדבר על חוצפה?".

ח"כ אורי מקלב בלעג לעבר ליפמן (בצורה בה מדברים לעבר כלב): "ארצה!, ארצה!".

ח"כ בועז טופורובסקי: "מה זה הדבר הזה? מה זה הדבר הזה".

גפני שוב לעבר ליפמן: "תסתום את הג'ורה שלך".

טופורובסקי שניגש לדבר עם היו"ר סלומינסקי, זכה גם הוא למטר צעקות מגפני: "אתה אל תגיד לו מה לעשות".

למהומה הצטרף גם ח"כ יעקב אשר שצעק לעבר ליפמן: "תצעק עליו, תאיים עליו גם כן, תאיים עליו כמו שאיימת על ליצמן, 'דמוקרט גדול', גם על יועץ משפטי אתה מאיים, תתבייש".

כאמור, בסופה של המהומה, ניצחו חברי הכנסת החרדים את אנשי 'יש עתיד', וההצבעה נפסלה בהוראת היועץ המשפטי של הוועדה.

ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ דב ליפמן מתכוון להגיש תלונה לוועדה האתיקה של הכנסת נגד ח"כ משה גפני בעקבות בתקרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר