בית שמש: הדיירים נאבקים נגד פתיחת גני ילדים בבניין מגורים

תושבי "מצפה ברמה" בשכונת רמת בית שמש ג' פתחו במאבק נגד רשת החינוך "עץ הדעת" שפתחה גנים בבניין מגורים ללא אישור. בעל הרשת: "נגיש בקשה לאישור והגן יפתח" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות מטה המאבק)

לא שקט בבית שמש: תושבים המתגוררים בפרויקט "מצפה ברמה", בשכונת רמת בית שמש ג' החדשה, גילו לתדהמתם בפתיחת שנת הלימודים כי בבנייני המגורים אוכלסו כיתות גן חרדיות ללא הסמכתן וללא אישור מהעירייה.

לאור זאת הם פנו לגורמים בעירייה אך אלו התעלמו מפנייתם. בצר להם הם פנו לעורך-הדין ניר אדרי, שפנה במכתב בהול ליו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, משה מונטג, בו קבל על כך.

"הפעלת הגנים נעשית מבלי שניתן לעמותות היתר לשימוש חורג כמתבקש ע"פ דין וממילא מבלי שהתאפשר למרשיי לממש את זכותם החוקית להתנגד לשימוש החורג", כתב.

הפרקליט העריך את הנזק לתושבים במיליוני שקלים. "מרשיי הנם מחזיקים ובעלי זכויות בדירות המצויות בבנייני המגורים, אשר צפויים לפגיעה קשה באיכות חייהם, בהנאה מנכסיהם ומהשטחים הציבוריים בבנייני המגורים ומחוץ להם, לרבות בכל הנוגע לנגישות לבניינים. מרשיי אף צפויים לנזקים כספיים עצומים כתוצאה מירידת ערך נכסיהם".

לאחר שהמכתב לא עזר, החליטו התושבים להיאבק בעצמם כנגד פתיחת הגן. ביום שישי הם הגיעו אל המתחם והחלו להפגין במקום, תוך שהם מתעמתים לראשונה פנים אל פנים עם מנהל הגנים - כפי שניתן לראות בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת".

"מדובר כאן על התנהגות חסרת רסן של שחיתות החוק בבית שמש, המתחילה בכך שפנו ומכרו לעמותות האלו מלכתחילה תוך הבטחה שהעניין יסוד", הם אומרים.

יענקי סגל, בעל רשת מוסדות החינוך 'עץ הדעת' שפועלת במקום, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "השכנים צודקים אכן אין אישור לשימוש חורג ובעזרת השם אנחנו נגיש בקשה לשימוש חורג ואז יפתח הגן. כרגע הגן שלנו ושל 'בית יעקב' סגור".

סגל קובל על כך שהתושבים המתנגדים גורמים לעוול עבור הילדים: "תושבים שמגיעים להתגורר בשכונה לא זוכים לגן, ואני תוהה איך ייתכן שתושבים מנסים לעצר את צעדיהם של הילדים שאין להם היכן ללמוד, העיקר שלא יהיה גן בדירה, למרות שהם יודעים היטב שאנחנו נגיש בקשה ואנחנו מקווים שהעירייה תאשר את זה כי הרי אין מבנה אחד בשביל הגנים".

בעל הרשת הודף את הטענות כי ערך הדירות ירד עם פתיחתם של הגנים ואומר כי "בערים נוספות ישנם גנים שפתחתי בדירות ומחירי הדירות שלהם עלו. מה שבטוח שהמחירים לא ירדו בגלל זה".

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "כבכל אכלוס של שכונה חדש, ישנם חבלי קליטה ראשוניים. העירייה בונה בימים אלו מוסדות ציבור וחינוך לטובת התושבים שיגיעו להתגורר בעתיד וכן כמובן לטובת התושבים הראשונים שכבר החלו לאכלס את השכונה, אך מניסיון משכונות קודמות, העירייה לא מאפשרת הצבת קראוונים בשטחים המיועדים לבניית מוסדות חינוך לאחר שאלו מעכבים את בניית המבנים".

"במקביל נוטה עירייה לאשר באופן זמני פתרונות ביניים כמו הפעלת גני ילדים בקומות קרקע של בנייני מגורים, עם כניסה נפרדת", הוסיף.

במקרה דנן אומר הדובר רוזנצוויג כי "רשתות החינוך נמצאים בהסדרת ההליך כמתבקש על פי חוק, בעקבות תלונות השכנים הועבר הטיפול לאגף הפיקוח כמקובל, עם זאת קיבלנו הודעה מרשתות החינוך כי עד לקבלת הרישיון, הם סוגרים את הגנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר