הגראי"ל שטיינמן פנה לגבירים: "אתה צריך לאכול כל יום? גם האברכים" • תיעוד נדיר

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נושא גם את משא הכוללים ומתגייס בכל יכולתו בהגברת התרומות • תיעוד נדיר: כשהגראי"ל מיישיר את מבטו למצלמה ופונה לגבירים • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דובי קורן)

במשך שנים רבות נושא על עצמו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את משא עולם התורה על כתפיו הצנומות. מביתו הצנוע והדל שברחוב חזון איש 5 בבני ברק מנהל מרן מערכות עולם של כוללים וישיבות לצד גבירים ונגידי עם הנקראים לסייע לעולם התורה בשעתו הקשה.

מלבד כל העניינים הגורליים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית בארץ ובתפוצות לצד מתן תשובות לשאלות ומצוקות של אנשים פרטיים, עסוק מרן ראש הישיבה בקיום עולם התורה פשוטו כמשמעו.

עשרות מיליוני דולרים בעבור אברכים ובני ישיבות עוברים תחת ידיו במהלך חודשים בודדים המיועדים כולם רק בעבור החזקת תורה.

בשנה האחרונה נקלעו מספר רשתות כוללים למצוקה כלכלית קשה זאת בעיקר עקב גזירות הממשלה וחלקם אף איחרו בתשלום מלגות האברכים במשך כמה חודשים.

רשת הכוללים "יששכר באוהליך" אף עמדה לפני קריסה מוחלטת וסגירת כל עשרות סניפיה כאשר מי שהתגייס ונחלץ חושים לסייע היה שוב מרן ראש הישיבה שהשיג תרומות נכבדות והעלה את הרשת לדרך חדשה ומצליחה כאשר למעלה מ-1,400 אברכים מקבלים את משכורותיהם בזמן, מדי חודש בחודשו.

בחודש אלול שיגר הגר"א ויסבורד מכתב תודה וחיזוק שנשלח לתורמים הגדולים ובסופו דברי עצה וחיזוק, אותם קיבל ראש הכולל בעת ביקורו אצל מרן ראש הישיבה ונשיא הכולל.

"כיכר השבת" מגיש תיעוד נדיר המלמד על עוצמתו הפנימית של מרן ראש הישיבה והחשיבה על כל פרט בכדי לסייע לאברכים השוקדים על תלמודם.

הרב ויסבורד: "אני צריך לנסוע עכשיו לחו"ל, כעת התחיל אלול והאברכים באו ללמוד כולם".

הגראי"ל: "אצלך?"

הרב ויסבורד: "כן. ביששכר באוהליך יש בזמן הזה קצת יותר אברכים מ-1,400 אברכים ואני צריך לנסוע עכשיו. הגבירים, אני חושב שקצת נמאס להם לראות אותי"

הגראי"ל בחיוך: "הם מפחדים ממך?"

הרב ויסבורד: "השאלה מה אני אומר להם? כל פעם אני אומר את אותו דבר. יש משהו שאני יכול להגיד להם יותר? מה להגיד להם?"

הגראי"ל: "הגביר לא צריך לאכול בכל יום? תגיד לו למה? הרי אכלת כבר משהו. אלא התירוץ הוא שבכל יום צריך לאכול. והם (האברכים) לא צריכים לאכול כל יום? כל בן אדם זה כך. אי אפשר לאכול פעם אחת לכל החיים. אפילו המן היה יורד בכל יום ואי אפשר היה שירד מן פעם אחת לכל החיים".

בשלב זה, מבחין הגראי"ל בצלם בחדר: "הוא מצלם?"

הרב ויסבורד: "כן. הוא מצלם"

הגראי"ל: "מי זה? אתה הבאת אותו?"

הרב ויסבורד: "כן"

הגראי"ל: "בשביל מה?"

הרב ויסבורד: "כי נשאר מזכרת"

הרב איסר שוב המשב"ק מתערב: "אלחנן (הגר"א ויסבורד) הביא אותו כי עכשיו את מה שהראש ישיבה אמר לו להגיד לגבירים הוא מראה להם את זה".

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מסתכל למצלמה באורח נדיר ומדבר אל התורמים: "שהתורמים יצליחו. הרי כתוב עשר בשביל שתתעשר. א גוט יאר, א גוט יאר (שנה טובה, שנה טובה)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר