הבחירות לרבנות ירושלים: הדיון בבג"ץ הסתיים ללא הכרעה

הדיון בבג"ץ בעתירת יהדות התורה נגד הבחירות לרבנות ירושלים הסתיים ללא הכרעה, שתינתן בשבועות הקרובים. יהדות התורה הבהירו כי אין להם בעיה ברב אריה שטרן (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הגוף הבוחר (צילום: עיריית ירושלים)

הסתיים בשעה האחרונה (חמישי) הדיון בבג"ץ בעניין העתירות שהגישו סיעת 'יהדות התורה' כנגד הליך קיום הבחירות לרבנות ירושלים שאמורות להתקיים בכ"ז בתשרי.

במהלך הדיון שמעו השופטים את טענות הצדדים כאשר מחד טענו באי כוח הסיעה החרדית כי מדובר בהתערבות אינטרסנטית של השר נפתלי בנט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת המנסים להשפיע על תוצאת הבחירות וכי החברים בגוף הבוחר שנבחרו על ידם הינם מוטים מלכתחילה לצדו של הרב אריה שטרן. מנגד, עורכי הדין של הצד השני, הכחישו את הטענות הללו.

במהלך הדיון, בכדי להוכיח שהמטרה אינה חלילה פסילתו של הרב שטרן לתפקיד, הציעו ביהדות התורה לאפשר לרב אריה שטרן להתמודד לתפקיד הרב הראשי לירושלים גם לאחר שיעבור את גיל 70.

"הבעיה אינה דמות כזו או אחרת, אלא עצם התהליך שאינו דמוקרטי ומלווה באינטרסים", הבהירו ביהדות התורה.

"כדי לתקוף תקנות זו משוכה גבוהה מאוד", אמר השופט.

בסופו של דבר סרבו השופטים לבקשת יהדות התורה למתן צו ביניים והורו על המשך הליך הבחירות כרגיל אך מנגד הודיעו כי ההחלטה הסופית תינתן בקרוב, לאחר מתן תשובות משלימות של הצדדים.

בסיעת יהדות התורה אומרים בעקבות ההחלטה כי מצד אחד הם מרוצים שלא דחו את ההחלטה על הסף. לדבריהם השופטים גם אמרו שיש פה בעיה. אולם השאלה הגדולה היא האם מדובר בבעיה כה קיצונית שבית המשפט יראה צורך להתערב ולפסול את הליך הבחירות או לפחות לעכב אותו. בשביל זה נצטרך להמתין להחלטה הסופית, אומרים ביהדות התורה.

מנגד בסביבתו של הרב שטרן ובחוגים הדתיים לאומים מרוצים עוד יותר, שם סבורים כי דינה של העתירה בסופו של דבר להידחות על הסף. "לא יצליחו כל התרגילים המשפטיים הללו", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות