קרית ביאליק: הציבור החרדי יוצא למאבק

הציבור החרדי בקריית ביאליק יצא למאבק כנגד העירייה והעומד בראשה שלטענתם מתנכלים אליהם בסיום הליך בניית המבנה החדש של מוסדות 'צור שלום' מקהילת 'אור ישראל' (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הציבור החרדי המתגורר בקריית ביאליק יצא למאבק כנגד העירייה והעומד בראשה לאחר שלטענתם העירייה מתנכלת אליהם בסיום הליך בניית המבנה החדש של מוסדות "צור שלום" של קהילת "אור ישראל", הכולל ישיבה, בית כנסת וכולל.

אחד מחברי הוועד של הקהילה, אמר ל"כיכר השבת": "עד שהצלחנו לקנות מבנה במאות אלפי שקלים ושילמנו לאדריכל לאחר שמהנדס העירייה אישר את התוכנית, בא ראש העיר ותפס צד ופשוט התקשר למזכיר הקהילה ואמר לו 'אם אתה לא מפנה את המבנה הזה - אני מגיע עם טרקטור ושובר את המבנה', ולמרות כל התירוצים ראש העיר לא התייחס".

חברי הקהילה שהבינו כי ראש העיר איתן בעמדתו, החליטו לקיים מחאה מחוץ ללשכתו, אך במהלך ההפגנה כפי שניתן לראות בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" נראים הפקחים מכים בברוטאליות את המפגינים ואף מנסים לעצור כמה מהם.

"הם התנהגו בברוטאליות כנגד המפגינים ללא שאלו התגרו בהם פיזית או מילולית, פשוט הם הכו את מפגינים ללא כל סיבה", קבל אחד המפגינים.

אלא שכאן לא הסתיים הסיפור, ראש העיר, כך לפי חברי וועד הקהילה, החל להחתים את התושבים המתגוררים בסמיכות למוסד, על מכתב שבו הם מצהירים כי מבנה המוסד גורם להם לסבל. טענה שראש העיר הכחיש.

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "לא יוצב בשום מקום ובטח בנכס של העירייה מבנה ללא היתר בנייה מהוועדה לבניין ערים קריות. מה שהנהלת המוסד עשתה, באופן חצוף ומתגרה ומטריד הם הביאו שני קראוונים שהם רצו לבנות בשטח בית הכנסת השייך לעירייה, בית לרב ללא שהוגשה בקשה לאישור ולכן הוריתי לפיקוח והשיטור העירוני לפעול כדי להוציא את המבנה וכך היה".

על הטענה כי מהנדס העיר אישר את המבנה, אמר ראש העיר: "מהנדס העיר לא נותן היתרי בנייה אלא ישנה וועדה מרחבית קריות ורק היא ראשית ללתת אישור. מהנדס העיר חותם על כל בקשה שנמצאת בתחום העיר, כמו תמ"א 38 ובקשה של כל תושב, זה הנוהל. אין שום חשיבות לחתימה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר