נציגי הדתיים בירושלים: "לא רוצים רב חרדי"

הסיעות הדתיות במועצת העיר מודיעות כי הן מתנגדות לכך שאחד הרבנים שייבחר לרבנות העיר יהיה חרדי. לדבריהם, יש לפעול כדי שלתפקיד ייבחרו שני רבנים ציונים דתיים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חברי הגוף הבוחר (צילום: עיריית ירושלים)

הבחירות לרבנות ירושלים: הסיעות הדתיות במועצת העיר מודיעות כי הן מתנגדות לכך שאחד הרבנים שייבחר יהיה חרדי וכי מבחינתם שני רבנים ציונים דתיים צריכים להיבחר לתפקיד.

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, אומר ל"כיכר השבת" כי אסור ששוב הדתיים והחילונים יובסו כמו שקרה בבחירות לרבנות הראשית. "לפני שנה נפל דבר בארץ שנבחרו שני רבנים ראשיים חרדים למדינת ישראל ללא תמיכת הגורמים הציונים והלא דתיים ואני חושב שהתקדים הזה עומד לצידה של הציבור הדתי בירושלים. בגוף הבוחר ישנו רוב מוחלט לציבור שהוא לא חרדי. אני מקווה שהמועמד לתפקיד הרב הספרדי יהיה מקובל על כולם".

קינג מתנגד לדיל הפוליטי לפיו לתפקיד הרב הספרדי ייבחר אדם חרדי ואילו האשכנזי יהיה אדם דתי. ההתנגדות מבחינתו היא דווקא בגלל ראש העיר נגדו הוא מותח כעת ביקורת מרומזת. "אני טוען שיש בנאדם שאני מגדיר אותו כבעייתי ואני לא רוצה שלאדם הזה יהיה יד ורגל בניהול העיר ולא יד ורגל בניהול הרבנות בעיר. כרגע מדובר שראש העיר רוצה לעשות דיל עם אריה דרעי ומבחינתי זה פשוט דבר שאסור שיקרה".

"מהניסיון שלנו אנו יודעים שאריה דואג לציבור שלו בלבד והרבנים שהוא רוצה להריץ כאן הם רבנים שמתכוונים לשרת רק את הציבור של ש"ס", מוסיף קינג.

קינג טוען כי כל הסיעות הדתיות תומכות בעמדתו ומוסיף כי לפי הנתונים שבידיו, האוכלוסייה הספרדית התומכת בש"ס אינה מצדיקה את בחירת הרב הספרדי המזוהה איתם.

"אם ניקח את עיריית ירושלים כדוגמה", אומר קינג, "ונבדוק מה גודלה של האוכלוסייה המזוהה עם ש"ס, אנחנו מדברים על אחוז זניח לגמרי ולכן אני חושב שטוב שיהיה פה רב ספרדי שלא קשור לש"ס ושידאג לתת את השירות לכלל הציבור כולל לש"ס".

האם תתמכו בחיים אמסלם לתפקיד, שאלנו את אריה קינג שמשיב כי "אני לא נכנס לשמות אבל אני יכול לומר שאני אתמוך בכל רב שיש לו ניסיון ושמקובל על הציבור הדתית והלא דתי בעיר והרב אמסלם הוא אחד המועמדים. אני אישית לא חשבתי עליו ואני מוכן לשקול גם אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר